معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با انجام پروژه‌های بازآفرینی شهری، کیفیت زندگی در محله هادی آباد افزایش می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رافع ناصری فر معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره اینکه با انجام پروژه‌های بازآفرینی شهری، کیفیت زندگی در محله هادی آباد افزایش می‌یابد، گفت: براساس تصمیم‌های گرفته شده ۴ محله در شهر قزوین به عنوان پایلوت بازآفرینی شهری انتخاب شده که یکی ازآن‌ها محله هادی آباد است.

ناصری فر اضافه کرد: وجود بنا‌های ناپایدار، واحد‌های مسکونی کوچک و همچنین نبودزیرساخت‌های مناسب و معابر کم عرض، تاکید بر ضرورت انجام پروژه‌های بازآفرینی در این محله را افزایش داده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه، پروژه‌های بازآفرینی در این محله با اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران و بصورت اقدام مشترک با شهرداری قزوین (از ﻣﺤﻞ ﺗﺒﺼﺮه ۱۸ ﻗﺎﻧﻮن ﺑﻮدﺟﻪ ﺳﺎل ۱۳۹۷) انجام شده یا در حال انجام می‌است، افزود: سه پروژه بازآفرینی سرای محله، بهسازی معابر و پارک در این محله تعریف شده است.

ناصری فر افزود: پروژه پارک و پاتوق محله با پیشرفت ۱۰۰ درصد برای تجهیز و آماده سازی به شهرداری واگذار شده و همچنین پروژه ساماندهی بهسازی معابر (پیاده راه سازی، جدول سازی و زیر سازی برای عملیات روکش آسفالت) در این محله از پیشرفت بالای ۸۰ درصد برخوردار است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه احداث سرای محله با پیشرفت ۲۴ درصدی برای تکمیل به شهرداری قزوین واگذار شده است گفت: سهمیه قیر مورد نیاز برای آسفالت این محله هم اختصاص داده شده است.

ناصری فر گفت: به علت پایین بودن ارزش زمین در این محله، نوسازی بصورت خود مالکی برای ساکنان مقرون به صرفه نیست به همین منظور بدنبال ایجاد انگیزه و تشویق ساکنین محله برای تولید مسکن بصورت تجمیع هستیم.

او افزود: در این زمینه بسته‌های تشویقی خوبی نظیر تسهیلات نوسازی ۶۰۰ میلیون ریالی (۴۰۰ میلیون ریال با نرخ بهره ۹ درصد و ۲۰۰ میلیون با نرخ ۱۸ درصد)، رایگان بودن صدور پروانه ساخت و تخفیف در عوارض شهرداری اختصاص داده شده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار امیدواری کرد: با انجام پروژه‌های پیشگام و محرک توسعه بازآفرینی در محلات هدف شهر قزوین، انگیزه سرمایه گذاران و ساکنین محله به امر بهسازی کالبدی به ویژه در بخش مسکن بیشتر شود.

ناصری فر درباره تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهر قزوین، اظهار داشت: در زمینه طرح اقدام ملی تولید مسکن با کمک شهرداری قزوین برنامه‌های مشترکی بصورت الگو سازی در حال تدوین است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه باید نهاد توسعه محله، در محله هادی آباد راه اندازی شود، گفت: با راه اندازی این نهاد ارتقای کیفیت زندگی ساکنان با مشارکت جامعه محلی و دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی نفوذ در این منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام/ک

۴ محله در شهر قزوین به عنوان پایلوت بازآفرینی شهری انتخاب شده است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.