معاون فرستاده ویژه پیشین آمریکا به اوکراین در جلسه شهادت خود در کنگره درخواست رئیس‌جمهور این کشور از همتای اوکراینی خود را خارج از عرف سیاسی دیرینه واشنگتن دانست.

دیپلمات ارشد آمریکا عملکرد ترامپ را خارج از عرف سیاسی دیرینه واشنگتن دانستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، «کریستوفر اندرسون» معاون نماینده ویژه پیشین آمریکا به اوکراین، در جلسه شهادت خود در کنگره گفت درخواست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از همتای اوکراینی خود خارج از عرف سیاسی واشنگتن بوده است.

اندرسون که معاون «کورت وکلر» بود به نمایندگان کنگره گفت وزارت امور خارجه آمریکا اهداف مشخصی را برای تلاش‌های ضدفساد در خارج از کشور تعیین کرده است و «تحقیقات فردی بخشی از آن سیاست‌ها نیست».

او اضافه کرد رئیس‌جمهور و متحدان او در کنگره این درخواست را اقدام معمول برای مبارزه با فساد در کشوری که به فساد مشهور است جلوه دادند، اما آیا خود درخواست ترامپ مخالف سیاست آمریکا برای ریشه‌کن کردن فساد نیست. اندرسون در ادامه تاکید کرد: «بله، این اقدام خلاف سیاست آمریکا بود» سیاستی که مدت‌ها آن را دنبال کرده‌ایم.

معاون نماینده ویژه آمریکا در اوکراین ۳۰ اکتبر در کنگره پشت در‌های بسته شهادت داد که متن اظهارات او شب گذشته منتشر شد.

بنا به گفته اندرسون، شیوه درست ارائه چنین درخواستی از طریق توافق دوجانبه مساعدت حقوق میان دو کشور است. او تاکید کرد «سیاست دیرینه آمریکا آن بوده است که در پرونده‌های فردی دخالت نکنیم».

تماس تلفنی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، زمینه‌ساز آغاز تحقیقات استیضاح از سوی نمایندگان دموکرات کنگره شد. پس از آنکه یک افشاگر دولتی فاش کرد ترامپ اعطای کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری به کی‌یف را برای تضمین همکاری زلنسکی در انجام یک سری تحقیقات علیه جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و رقیب دموکرات ترامپ، متوقف ساخته بود دموکرات‌ها تصمیم گرفتند تحقیقات استیضاح ترامپ را آغاز کنند و از آن زمان تاکنون چندین نفر از مقامات بلندپایه این کشور در مقابل کمیته اطلاعات، نظارت و امور خارجه مجلس نمایندگان شهادت داده‌اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار