بنا به گزارش نیویورک تایمز، وکیل رئیس‌جمهور آمریکا در اعمال فشار به دولت اوکراین در ازای دریافت کمک نظامی نقش مستقیم داشته است.

نقش جولیانی در باج خواهی از دولت اوکراین تائید شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، یکی از نزدیکان «رودی جولیانی» وکیل رئیس جمهور آمریکا گفت که او به مقامات اوکراینی هشدار داده بود دولت ترامپ کمک نظامی به کی‌یف را متوقف می‌کند مگر اینکه آن‌ها تحقیقاتی را علیه جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا (باراک اوباما) انجام دهند.

بنا به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، «لیو پرناس» که خود را در مرکز تحقیقات استیضاح ترامپ می‌بیند، قصد دارد به دموکرات‌های مجلس نمایندگان بگوید که او به منظور هشدار به مقامات ارشد اوکراین به این کشور سفر کرده است. او حامل این پیام برای مقامات اوکراینی بوده که کمک نظامی آمریکا به این کشور متوقف خواهد شد و مایک پنس، معاون رئیس جمهور نیز در مراسم تحلیف ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین شرکت نخواهد کرد.

اظهارات پرناس در حالی مطرح می‌شود که رئیس جمهور و دیگر مقامات ارشد دولتی آمریکا تاکید دارند کمک نظامی به اوکراین هیچگاه به انجام تحقیقات علیه جو بایدن مشروط نشده است. جولیانی در بیانیه‌ای که برای روزنامه نیویورک تایمز ارسال کرد ادعا‌های پرناس را رد کرد. وکیل ترامپ گفت به هیچ وجه به او نگفتم که این حرف‌ها را بزند.

پیشتر نیز «استفانی گریشام» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید وجود هر گونه اعمال فشار بر دولت اوکراین برای تحقیقات قضایی علیه بایدن در ازای دریافت کمک نظامی از واشنگتن را رد کرد.

در پی افشای جزئیاتی درباره درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

مرحله نخست جلسات دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ که پشت در‌های بسته برگزار می‌شد به پایان رسیده و هم اکنون دموکرات‌ها به مرحله دوم وارد شده و متن شهادت افرادی را که در کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا حضور یافتند، منتشر می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار