بازیکن اسبق فوتبال گفت: من بابت هر شعار مذهبی که روی پیراهنم در لیگ قهرمانان آسیا استفاده می‌کردم جریمه می‌شدم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مهدی سید صالحی بازیکن اسبق فوتبال اظهار کرد: زمانی که من در تیم سپاهان بودم قبل از پوشیدن پیراهن منقش به نام یا فاطمه زهرا (س) از طرح یا علی عباس (ع) استفاده می‌کردم که ایشان برادر امام رضا (ع) در کاشان هستند و این طرح‌ها در لیگ قهرمانان آسیا استفاده می‌کردم. من ۱۰ دوره در لیگ قهرمانان آسیا بازی کردم و بابت هر شعار مذهبی که روی پیراهنم استفاده می‌کردم جریمه می‌شدم. مبلغ جریمه به ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ دلار هم رسید و باشگاه محبت می‌کرد و از قراردادم کم می‌کرد.

او ادامه داد: من برای شعار‌هایی که در پیراهن خود می‌نوشتم به دنبال اخذ پست و مقام نبودم و در ۲ سالی که فوتبال را کنار گذاشتم خدا را شکر پست و مقامی نگرفتم تا بعضی خیال کنند که قصد چنین کاری را دارم و استفاده از شعار مذهبی را دلی انجام می‌دادم. من در بازی آخر استقلال برابر شاهین بوشهر که آن زمان هدایت تیم را مرفاوی بر عهده داشت رباط صلیبی پاره کردم. آن زمان تغییر و تحولاتی در مدیریت و کادر فنی استقلال رخ داد و از لباس منقش به یا فاطمه زهرا (س) استفاده کردم که این طرح را دوستم از کربلا برایم آورده بود. این لباس در گرمای ۴۵ درجه عربستان پوشیدم و در هوای گرم خوزستان هم این لباس را پوشیدم.

سید صالحی درباره حسش از پوشیدن لباس منقش به شعار‌های مذهبی گفت: آن کار را دلی انجام دادم و به بحث‌های دیگر کاری نداشتم این کار انرژی و قوت قلب خاصی به من می‌داد. عددی در فوتبال ایران هم نبودم و نخواهم بود و اگر عنایتی به من شده از طرف ائمه و اهل بیت بوده است.

به خاطر حضور در سپاهان استخاره گرفتم

سیدصالحی بیان کرد: من از ۳ باشگاهی، چون سپاهان اصفهان سایپا و فجر شهید سپاسی پیشنهاد داشتم و در ابتدا با سایپا قرارداد ۴ میلیونی بستم. اما نزد سید مهدی طباطبایی رفتن و تقاضای استخاره با قرآن داشتم و در نهایت ۳ استخاره گرفتم که در خصوص سایپا جواب میانه بود، فجرشهید سپاسی بد و سپاهان خیلی عالی آمد و با پس دادن چک به سایپا راهی اصفهان شدم.

بازیکن اسبق لیگ برتری در مورد لقب مارکوپولی ایران بیان کرد: در هر تیمی که بازی کردم واقعا با عشق به پیراهنم به میدان رفتم و بازیکن تاثیرگذار تیم‌هایم لقب گرفتم و اگر اتفاقی افتاده عنایت و لطف پروردگار بوده است.

من با مداحی عشق بازی می‌کنم

بازیکن اسبق فوتبال درباره مداحی در هیئت‌ها بیان کرد: من هر جا نشستم گفتم که من مداح نیستم و فقط عشق بازی می‌کنم و خانواده ام مذهبی هستند و در اعتقادات مذهبی ام و مداحی ام تاثیر داشتند. خیلی از افراد عمر خود را در مساجد و مراسم مذهبی سپری کردند و من هم از این موضوع مستثنی نیستم و بچگی ام همراه با پدرم به هیئت‌ها می‌رفتم و در آنجا بزرگ شدم. من هیئتی به نام جوانان علی اکبر (ع) تشکیل دادم و در آنجا مداحی می‌کردم.

دوست دارم تجربیات فوتبالی ام را به جوانان منتقل کنم

او افزود: این هیئت از ۱۴ سالگی درست کردیم و افتخار می‌کنم که در این هیئت‌ها بزرگ شدم و به جوانان آموزش می‌دهم. من به مداح‌ها جسارت نمی‌کنم و مداح بودن لیاقت می‌خواهد که من ندارم و اگر بخواهیم وارد حوزه‌ای شویم باید علم آن کار را داشته باشیم. فوتبال را در زمین خاکی یاد گرفتم و دوست دارم تجربیات خود را به جوانان منتقل کردم و این اتفاق در مداحی برای من رخ داد.

او همچنین در مورد شباهت عجیبش با ژائو فلیکس عنوان کرد: در فضای مجازی فعالیت ندارم و یکی از دوستانم دو هفته پیش فرستاد و متوجه شباهتم با او شدم.


بیشتر بخوانید: سیدصالحی:دلالی فوتبال ایران را قبضه کرده است/سپاهانی تمام عیار هستم


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار