رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: تولید چغندر قند کشاورزان مهابادی در مقایسه با پارسال ۲۵ درصد کاهش یافت.

علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: ۶۳ هزار تن چغندر قند امسال از یک هزار ۴۰۰ هکتار در مهاباد برداشت می شود که در مقایسه با پارسال ۲۵ درصد کاهش یافته است.

او افزود: میانگین برداشت چغندرقند در مزارع این شهرستان امسال حدود ۴۵ تن در هکتار است که این میزان در مقایسه با پارسال با توجه به اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه و کشت محصولات کم‌آب‌بر بجای محصولات پرآب‌بر، در هر هکتار پنج تُن کاهش داشته است.

علیزاده تصریح کرد: امسال به منظور کمک به مشکلات حوضه آبریز دریاچه ارومیه، میزان اراضی زیر کشت این محصول ۲۵ درصد کاهش یافت که بیش از ۱.۵ میلیون مترمکعب با کاهش این سطح از زیرکشت در مصرف آب کشاورزی این شهرستان صرفه جویی شده است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اضافه کرد: هم اکنون ۳ کارخانه قند به ترتیب در شهر‌های ارومیه و میاندو آب و خوی آماده دریافت چغندر قند کشاورزان است که پیش بینی می‌شود که تا اواخر آذرماه سال جاری، تحویل کارخانه‌های قند شود.

علیزاده اظهار داشت: امسال چغندر قند به قیمت هر کیلوگرم ۴۲ هزار و ۵۰۰ ریال خریداری می‌شود.

برداشت این محصول از هشتم مهر ماه سال جاری و تا اول دی ماه ادامه دارد.

انتهای پیام / س خ 

تولید چغندر قند در مهاباد  ۲۵ درصد کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.