متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی و استاد یار دانشگاه گفت: متاسفانه در حال حاضر صرفا زیبایی دندان‌ها نسبت به درمان و سلامت دهان و لثه‌ها اولویت پیدا کرده است.

دندانپزشکی یا انستیتوی زیباییدکتر احسان صادقی، متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی و استاد یار دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: مسئله مهم در دندانپزشکی سلامت دهان، دندان‌ها و لثه‌ها ست، اما متاسفانه امروز افراد جامعه بیشتر از اینکه به سالم بودن دندان‌ها توجه کنند، به زیبایی ظاهری آن توجه می‌کنند.

او ادامه داد: در دندانپزشکی زیبایی، دکتر مورد نظر حتما باید متخصص باشد و علم و تجربه کافی در این زمینه را کسب کرده باشد، در غیر این صورت بیمار را مخاطرات جبران ناپذیری تهدید می‌کند.

متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی گفت: بیماران قبل از اینکه برای اقدامات زیبایی روی دندان‌های خود به دندانپزشک مراجعه کنند، حتما از تخصص و علم کافی پزشک مربوطه اطمینان حاصل کنند و فقط صرف قیمت پایین خود را در معرض خطر قرار ندهند.

صادقی در پاسخ به اینکه در حال حاضر چه اقداماتی بیشتر روی دندان انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر بیشترین موردی که بیماران را به دندانپزشکی می‌کشاند، اقدامات زیبایی است و "بلیچینگ" که سفید کردن دندان بیمار با مواد مخصوص است، در صدر این جدول قرار دارد.

او با بیان اینکه هر اقدام زیبایی در دندانپزشکی توسط افراد غیر متخصص انجام شود می‌تواند در بلند مدت به بیمار آسیب بزند، تصریح کرد: در میان اعمال زیبایی دندان "وَنیر سرامیکی" عمر و دوام بیشتری نسبت به بقیه دارد.

متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی و استاد یار دانشگاه در رابطه با مواد اولیه دندانپزشکی گفت: صد در صد مواد اولیه مورد استفاده در دندانپزشکی وارداتی است، اما در حوزه ابزار دندانپزشکی تولید داخل داریم.

انتهای پیام//م. ب
 

ضرورت تخصص دندانپزشکی برای انجام اعمال زیبایی دندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.