طرح مدارس بدون پوسیدگی دندان به صورت آزمایشی در اردبیل آغاز شده و به تدریج در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

اجرا طرح مدارس بدون پوسیدگی دندان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه در حاشیه همایش روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مشهد، گفت: بهداشت دهان و دندان در کشور به شدت مغفول مانده است و اکنون شاخص‌های بهداشت دهان و دندان به ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار مطلوب نیست.

او تصریح کرد: در اجرای طرح مدارس بدون پوسیدگی دندان، ترمیم دندان همه دانش آموزان در مقطع ششم که حدود یک میلیون و ۲۰۰ دانش آموز را در بر می‌گیرد، انجام می‌شود.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این طرح با سه هزار و ۲۰۰ دندانپزشک و بسیاری از نیرو‌های تربیت شده در رشته بهداشت دهان و دندان اجرا می‌شود.

نمکی افزود: برای اجرای این طرح، سه هزار و ۶۰۰ یونیت دندانپزشکی در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: هیچ بیمارستانی در کشور حق ندارد بیماری را به دلیل تنگدستی پذیرش نکند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم و اصحاب رسانه در صورت مشاهده مواردی از پذیرش نشدن این گونه بیماران در بیمارستان ها، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند.

نمکی افزود: ۱۸ هزار نفر کادر درمانی شامل پرستار، ماما و سایر کارکنان بهداشتی و درمانی در امسال و سال آینده اضافه می شود.

او تصریح کرد: به دنبال این هستیم که از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی برای مدیریت امور درمانی زائران ایرانی و غیر ایرانی استفاده کنیم تا فشاری به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سرانه بهداشتی و درمانی استان وارد نشود.
 
انتهای پیام//م.ی

تنگدستی نباید مانع پذیرش بیمار باشد

برچسب ها: مدارس ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.