رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از راه اندازی دپارتمان تخصصی صنعت جوش ایران در شهر هفشجان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی اوسط هاشمی رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در سفر به شهرکرد، از راه اندازی دپارتمان تخصصی صنعت جوش ایران در شهر هفشجان خبر داد.

او گفت: این شهر به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی به خصوص صنعت جوش کشور است که می‌توان با سرمایه گذاری در این حوزه، این شهر را به عنوان کانون تربیت مربی و همچنین متخصصان صنعت جوش کشور تبدیل کرد.

اوسط هاشمی بر تخصصی کردن حرفه‌ها و تخصص‌ها در مناطق مختلف کشور تأکید کرد و افزود: نگرش سازمان فنی و حرفه‌ای بر تخصصی کردن صنعت جوش در این شهر است.

او اضافه کرد: در کشور آمریکا برای حوزه صنعت جوش ۳۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌شود که این میزان سرمایه گذاری زمینه اشتغال ۱.۵ میلیون نفر را فراهم کرده است و این امر باید در ایران که در حوزه صنعت نفت جهان فعالیت گسترده‌ای دارد، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اوسط هاشمی با اشاره به بالا بودن میزان اشتغال این صنعت در کشور نفت خیز ایران گفت: با توجه به نزدیکی این استان به دو استان خوزستان و بوشهر که به عنوان پایگاه‌های انرژی ایران هستند و به جوش نیاز دارند، باید از این ظرفیت برای رفع معضل بیکاری جوانان استان چهارمحال و بختیاری و با بالا بردن مهارت آموزی در حوزه صنعت جوش استفاده کرد.

او به مهارت یک دختر بچه ۱۱ ساله در صنعت جوش آرگون در شهر هفشجان به عنوان یک افتخار برای نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: در شورای عالی مهارت از این دختر دعوت می‌شود تا به همگان اثبات شود که با مهارت آموزی می‌توان بسیاری از مشکلات اشتغال را رفع کرد.

اوسط هاشمی به ثبت شدن صنعت جوش ملی ایران به نام هفشجان هم اشاره و اضافه کرد: این شهر همه ساله به عنوان قطب جوش کشور میزبان مسابقات ملی مهارت در حوزه جوش خواهد بود.

انتهای پیام/ف

تخصصی کردن صنعت جوش در شهر هفشجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.