معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: تعریف محور‌های جدید گردشگری می‌تواند اقتصاد روستا‌های مرزی را شکوفا سازد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صغری فرشی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: بسیاری از استان‌ها با وجود برخورداری از قابلیت‌های متعدد، قادر به شکوفایی اقتصاد خود از محل گردشگری نیستند.

او افزود: تعریف محور‌های جدید گردشگری که توجهی به استان‌های مستعد دارد می‌تواند این استان‌ها را از بن بست توسعه خارج کرده و رشد و شکوفایی اقتصادی آن‌ها را رقم بزند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد: از جمله محور‌های پیشنهادی استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان است که می‌تواند با محوریت گردشگری سلامت پذیرای گردشگران باشد.

به گفته فرشی اردبیل به عنوان دروازه قفقاز محل ورود گردشگران خارجی است و می‌تواند مقصد گردشگری سلامت، آیینی و زمستانی باشد.

او با تاکید به اینکه در راستای توسعه گردشگری سلامت اقدامات مختلفی در سطح این استان انجام می‌شود، افزود: از جمله ۶ دفتر خدمات مسافرتی، مجوز گردشگری سلامت دریافت کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان وجود چشمه‌های متعدد آبدرمانی را ظرفیت کم نظیر این استان دانست و گفت: همچنین نهضت احداث هتل‌های ۵ ستاره در اردبیل آغاز شده و در کوتاه مدت این استان می‌تواند مرکزی برای گردشگری سلامت کشور باشد.

فرشی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود امید می‌رود با مشارکت استان‌های همسایه بتوان نسبت به توسعه گردشگری سلامت در شمال غرب کشور و جذب گردشگران خارجی اقدام کرد.

انتهای پیام/ح

اردبیل به عنوان دروازه قفقاز محل ورود گردشگران خارجی است

برچسب ها: گردشگری ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.