مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اردبیل علی رغم ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی، قطب جاذبه‌های گردشگری انسان ساخت در کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: استان اردبیل جاذبه‌های متعددی در حوزه تاریخی و طبیعی گردشگری دارد که بسیاری از آن‌ها منحصربه فرد در کشور است.

او بیان کرد: تنوع اقلیمی استان اردبیل از شمال تا جنوب جاذبه خوبی برای گردشگران خارجی به ویژه گردشگران کشور‌های اردبیل است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: در روز‌های گذشته اردبیل میزبان سفیر کشور عمان بود که بعد از دیدار وزیر میراث فرهنگی ایران و عمان به اردبیل سفر کرده بود و در راستای افزایش همکاری‌ها در حوزه گردشگری گفتگو‌هایی انجام شد.

فلاحی اضافه کرد: در این راستا همچنین وزیر میراث فرهنگی در نامه‌ای به وزارت راه و شهرسازی خواستار برقراری پرواز مستقیم از مسقط به اردبیل شد که این موضوع با توجه به بهبود زیرساخت‌های فرودگاه اردبیل در سال جاری قابل تحقق است.

او افزود: اردبیل همچنین با توجه به وجود سه پیست اسکی زمستانی، سه پل معلق و آغاز عملیات چندین هتل ۵ ستاره به قطب جاذبه‌های گردشگری انسان ساخت در کشور تبدیل شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان داشت: استان اردبیل همچنین تنها استان کشور است که بیش از ۱۱۰ چشمه آبگرم طبیعی را دارا است و این موضوع به همراه زیرساخت‌های درمانی موجود در استان باعث شده تا در حوزه گردشگری سلامت نیز قابلیت‌های خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/ح

اردبیل جاذبه‌های متعددی در حوزه تاریخی و طبیعی گردشگری دارد

 

برچسب ها: گردشگری ، احداث هتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.