استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هیچگونه مجوزی برای گران شدن هیچ کالایی صادر نشده و هیچ کالایی نباید گران شود، گفت: دستگاه‌های نظارتی با هرگونه گرانفروشی بدلیل افزایش قیمت بنزین برخورد کنند.

با هرگونه گرانفروشی بدلیل افزایش قیمت بنزین برخورد شود به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  روابط عمومی استانداری؛ احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی با حضور مداوم در بازار از ایجاد هرگونه اختلال در فروش کالا ‌و ارایه خدمات پیشگیری کنند و به صورت صددرصد از سطح بازار بازرسی داشته باشند.

او  تاکید کرد: محتکرین و افراد مسئله‌دار که سابقه احتکار داشته اند تحت رصد قرار بگیرند تا از این شرایط سوءاستفاده نکنند.

رییس ستاد تنظیم بازار استان ادامه داد: مدیران به شهرستانها نیز ابلاغ نمایند تا تیم‌های بازرسی در شهرستان‌ها نیز فعال شوند و حداکثر کنترل را در این امر داشته باشند و شرایطی فراهم شود که استرس و نگرانی از مردم دور شود.

موهبتی افزود: در تصمیمی که مسئولین کشور گرفته اند همه باید کمک کنیم و پای کار باشیم تا تصمیم نظام را اجرا نماییم.

او  اظهار داشت: گروه‌های معاند و متخاصم به دنبال این هستند که فضای کشور را به خشونت بکشانند و ممکن است از این فرصت برای رسیدن به اهداف خود استفاده نمایند، لذا باید با اطلاع‌رسانی به مردم از جنگ روانی و عملیات روانی که توسط رسانه‌های معاند انجام می‌شود جلوگیری کرد و اجازه نداد که شرایطی برای خوراک تبلیغاتی دشمن به وجود آید.

استاندار با بیان اینکه تفاوت قیمت مواد نفتی در دو سوی مرز باعث قاچاق سوخت شده است؛ تصریح کرد: آزادسازی قیمت بنزین و گازوئیل در سیستان و بلوچستان برای کاهش چشمگیر قاچاق سوخت مفید است.

موهبتی در خصوص تصویب نرخ جدید بنزین اظهار داشت: آزادسازی قیمت بنزین و حذف یارانه سوخت به پیشبرد زیرساخت‌ها و طرح‌های عمرانی در کشور کمک خواهد کرد.

هرگونه افزایش قیمت به بهانه افزایش قیمت بنزین ممنوع است

نادر میرشکار رییس سازمان صمت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هرگونه افزایش قیمت به بهانه افزایش قیمت بنزین ممنوع است، گفت: افزایش قیمت بنزین نمی‌تواند روی قیمت تمام شده کالا‌ها تاثیر محسوسی بگذارد.

او افزود: حمل و نقل کالا‌ها با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای گازوئیل سوز انجام می‌شود.

او ادامه داد: دستگاه‌های دولتی و ستاد تنظیم بازار حق افزایش قیمت ندارند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بی تردید با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.

رئیس سازمان صمت استان اظهار کرد: همچنین در راستای جلوگیری از بروز هر گونه بی نظمی و سواستفاده احتمالی، افزایش قیمت برخی کالا‌ها که اعمال آن پیش از بالا رفتن قیمت بنزین مصوب شده بود، لغو شد.

میرشکار اظهار کرد: تاکید می‌شود، هرگونه افزایش قیمت کالا‌ها تخلف است و بازرسین اصناف و تعزیرات حکومتی بازرسی‌ها را تشدید می‌کنند.

این مقام مسئول میزان ذخیره سازی کالا‌های اساسی در استان را مناسب ارزیابی کرد و افزود:تمهیدات لازم جهت ذخیره سازی کالا‌های اساسی از جمله گندم، شکر، برنج، گوشت، مرغ، جو و سویا در استان صورت پذیرفته و هم اکنون ذخایر مناسبی در استان داریم.

میرشکار با بیان اینکه از امروز به طور ویژه رصد و قیمت‌ها در بازار اعمال خواهد شد، گفت:
رصد و پایش روزانه بازار در دستور کار ستاد‌های تنظیم بازار کل کشور است؛ اصناف با رعایت سود مصوب و قانونی خود می‌توانند به ثبات قیمت‌ها کمک کنند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه با عوامل مخل بازار در روند اجرای طرح افزایش قیمت بنزین برخورد جدی می‌شود، از مردم خواست تا نسبت به هرگونه جوسازی‌ها و اخبار و ادعا‌های بی اساسی که مطرح می‌شود بی توجه باشند.

 

انجام بیش از ۹۶ هزار بازرسی/ ذخایر کالا‌های اساسی در استان مناسب است

نادرمیرشکار رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا پایان مهرماه ۹۶ هزار و ۸۹ بازرسی از واحد‌های اقتصادی بعمل آمد که واحد‌های متخلف شناسایی و ۴ هزار و ۲۲۲ پرونده تخلف جهت رسیدگی به مرجع قانونی ارسال گردیده است.

میرشکار خاطرنشان کرد: طی مدت ۷ ماهه امسال تعداد ۱۰ طرح نظارتی تخصصی از جمله ویژه نوروز، محصولات زراعی، ماه مبارک رمضان، طرح نظارتی مصالح ساختمانی، طرح نظارتی کالا‌های پزشکی، باشگاه‌های ورزشی، قند وشکر، مدارس غیرانتفاعی، حمل و نقل مسافر، بازگشایی مدارس برگزار گردیده است.

میرشکاردر ادامه ابراز داشت: طی مدت اعلام شده نیز در سطح استان در خصوص نظارت بر انبار‌ها و سردخانه‌ها، تعداد ۷۱۸ بازرسی انجام گردیده که از این تعداد بازرسی‌ها ۶۸۸ مورد مربوط به انبار‌ها و تعداد ۳۰ مورد مربوط به سرخانه‌ها است.

او  در ادامه بر تنظیم بازار میوه شب عید اشاره کرد و گفت:برنامه ریزی لازم جهت تامین میوه شب عید صورت و پذیرفته و نیاز استان معادل ۳۵۰ تن سیب درختی و ۴۲۰ تن پرتقال به وزارت صمت اعلام شده است.

نادر میرشکار میزان ذخیره سازی کالا‌های اساسی در استان را مناسب ارزیابی کرد و افزود:تمهیدات لازم جهت ذخیره سازی کالا‌های اساسی از جمله گندم، شکر، برنج، گوشت، مرغ، جو و سویا در استان صورت پذیرفته و هم اکنون ذخایر مناسبی در استان داریم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار