مدیرکل تامین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابداران در راستای رونق کتاب و کتابخوانی نقشی مهم و اثرگذار دارند.

اثرگذاری نقش کتابداران در رونق کتاب و کتابخوانیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید باقر میرعبدالهی مدیرکل تامین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در آیین گرامیداشت هفته کتاب و تجلیل از کتابداران برتر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کتابداران با توجه به اینکه عینی‌ترین و واقعی‌ترین نوع مواجهه با مردم را در حوزه کتاب برعهده دارند می‌توانند بیشترین تأثیر را در ترغیب و تشویق مردم به کتابخوانی ایفا کنند و این نقش قابل انکار نیست.

او افزود: نقد‌های بسیاری به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور وجود دارد که نیازمند نگاه آسیب شناسانه است، اما با توجه به فضای تقدیر از کتابداران برتر ترجیح داده می‌شود که بازگوی این نقد را به زمان دیگری موکول کنیم.

میرعبدالهی با قدردانی از تلاش کتابداران، در خطاب به تلاشگران عرصه کتاب و کتابخوانی اضافه کرد: قدر خود را بدانید چرا که نقشی مهم در راستای رونق کتاب و کتابخوانی ایفا می‌کنید.

او ادامه داد: بی تردید بخش زیادی از انتظاراتی که در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی وجود دارد متوجه کتابداران است و این نقش و رسالت مهم همواره مورد توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

میرعبدالهی گفت: مهمترین نهاد فرهنگی که فعالیت خود را از پشت میز‌ها به میان مردم انتقال داده است، همین نهاد کتابخانه‌ها است.

انتهای پیام/ف

آیین گرامیداشت هفته کتاب در شهرکرد

برچسب ها: وزارت ارشاد ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار