سعید محمدپور گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی به من کلک و علی مرادی به عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری به قولش عمل نکرد.

سعید محمدپور دارنده مدال طلای رشته وزنه برداری در المپیک ۲۰۱۲ لندن در گفت و گو با  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خداحافظی اش از دنیای حرفه‌ای ورزش اظهار کرد: ۳ ،۴ بار بعد از آسیب دیدگی ام تمریناتم را آغاز کردم، اما آرنج دستم مدام اذیت می‌کرد. حتی آخرین بار، تمریناتم را خیلی با حوصله آغاز کردم و می‌خواستم با آرامش دستم را تقویت کنم. شرایط تمرینم نیز خوب بود و به ۸۰ درصد رکوردهایم می‌رسیدم. اما دستم اذیت می‌کرد.

انتقاد شدید دارنده مدال طلای وزنه برداری المپیک از علی مرادی و فدراسیون پزشکی ورزشی

دکتر امینی وضعیت دستم را مناسب ندانست

محمدپور ادامه داد: آخرین باری که با دکتر امینی صحبت کردم، او به من گفت که باید دوباره جراحی کنم. به همین دلیل تصمیم گرفتم اصلا وزنه برداری را کنار بگذارم چرا که دکتر به من گفته بود که وضعیت دستم اصلا خوب نیست.  دوبار در گذشته جراحی کرده بودم و بعد از جراحی بعدی هم نیاز به دور بودن از وزنه برداری لازم بود.


یشتر بخوانید: سعید محمدپور از دنیای وزنه برداری خداحافظی کرد


پرونده پزشکی من را به خارج از کشور ارسال نکردند

او درمورد حمایت نشدن از او پس از مصدومیت شدیدی که در لیگ برتر وزنه برداری رخ داده است،  گفت: باید بگویم که فدراسیون پزشکی و ورزشی من را گول زد. زمانی که دستم آسیب دید، یک هفته بعد از آن فدراسیون پزشکی و ورزشی پیگیر وضعیت دست من شد. تصمیم داشتم که خارج از ایران دستم را جراحی کنم. اما بعد از صحبت با من، اعلام داشتند که پرونده پزشکی من را به آلمان ارسال کردند. طبق گفته‌ها یشان گویا از آلمان به آن‌ها گفته بودند که تضمینی برای درمان قطعی من وجود ندارد. اما وقتی خودم این موضوع را پیگیری کردم، متوجه شدم که اصلا پرونده من را به خارج از کشور ارسال نکردند. دکتر امینی به من گفت اصلا پرونده تو را به من ارسال نکردند.

انتقاد شدید دارنده مدال طلای وزنه برداری المپیک از علی مرادی و فدراسیون پزشکی ورزشی

نمی خواستند سهراب را به خارج از کشور اعزام کنند

عضو سابق تیم ملی وزنه برداری اضافه کرد: همین صحبت را با سهراب مرادی نیز انجام داده بودند و به اطلاع سهراب رساندند که مشکلی با اعزام او به خارج از کشور ندارند، اما می‌خواهند او را در همین ایران جراحی کنند که البته وقتی سهراب با این موضوع مخالفت کرد، مجبور شدند او را به آلمان اعزام و جراحی کنند. شنیدم که فدراسیون پزشکی و ورزشی بودجه این اعزام را نداشته و کمیته ملی المپیک هزینه‌های اعزام مرادی به آلمان را داده است.


بیشتر بخوانید: فدراسیون می‌خواهد صورت مسئله را پاک کند/ باید توضیح بدهیم که چرا علی‌حسینی از المپیک حذف شده است/ وضعیت سهراب و کیانوش خوب نیست


ای کاش مثل سهراب عمل جراحی من خارج از کشور انجام می شد

محمد پور گفت: همان دکتری که سهراب را جراحی کرده بود (دکتر امینی)، یک روز به ایران آمد و دست من را نیز معاینه کرد و گفت که این دست به جراحی مجدد نیاز دارد. حالا نمی‌دانم که دستم خوب جراحی نشده و یا فیزیوتراپی بعد از آن مناسب نبوده است. اگر در خارج از کشور جراحی می‌کردم این احتمال وجود داشت که مجبور نباشم به این زودی‌ها وزنه برداری را کنار بگذارم.

مرادی زیر قولش زد

دارنده مدال طلای المپیک لندن با انتقاد از رفتار فدراسیون وزنه برداری، گفت:  زمان زیادی از مصدومیت شدید من گذشته است، اما همان موقع علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری به من گفت تا روزی که خوب شوی باید همه کار‌های درمانی تو زیر نظر فدراسیون باشد. این حرف مرادی یک دلگرمی برای من بود. متاسفانه بعد از اینکه جراحی من انجام شد، خواستم تمرینات بدنسازی ام را آغاز کنم اما به من اجازه ندادند تا در کنار دیگر نفرات باشم. حتی به مشکل هم خوردیم و وقتی من قول مرادی را به او یادآوری کردم او در جواب به من گفت، حالا یک حرفی زدم، از قرآن که این قول را به تو نداده بودم. این دقیقا عین جمله مرادی به من بود. اجازه تمرین در سالن فدراسیون وزنه برداری را به من ندادند.

انتقاد شدید دارنده مدال طلای وزنه برداری المپیک از علی مرادی و فدراسیون پزشکی ورزشی


بیشتر بخوانید: مدال‌آوری پدر و دختر وزنه‌بردار به کمیته انضباطی کشید/ شیخ الاسلامی احضار شد


روی مدال المپیکم هیچ تبلیغی نشد

او درخصوص مدال المپیکش که پس از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ رقبایش قطعی شد، گفت: متاسفانه بازنشر خبر مدال طلای من اصلا خوب نبود و بیشتر باید خود فدراسیون کاری می‌کرد تا تبلیغات بیشتری صورت بگیرد. فدراسیون در موضوع مدال طلای المپیک من هم کم کاری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار