نظارت دستگاه‌ها قبل از گرانفروشی یا بعد از آن؟/ مردم: برخورد بعد از گرانفروشی دردی از ما دوا نمی‌کند

این روزها که مردم نگران گران شدن قیمت کالاها هستند، بهتر است دستگاه‌های نظارتی قبل از مواجهه مردم با گرانی‌ها، با سودجویان برخورد شود.
 
نظارت دستگاه‌ها قبل از گرانفروشی یا بعد از گرانفروشی؟/ مردم: برخورد بعد از گرانفروشی دردی از ما دوا نمی‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از اجرای طرح مدیریت کاهش مصرف سوخت در کشور و نگرانی مردم از افزایش قیمت دیگر کالاها، سران ۳ قوه و همچنین رهبر معظم انقلاب بر نظارت دقیق دستگاه‌های نظارتی بر بازار و گران نشدن قیمت کالاها به بهانه افزایش قیمت بنزین تأکید کردند.
 
این تأکیدات از نگرانی مردم کاست، اما آنچه اکنون در بازار اتفاق افتاد نیازمند نظارت دقیق تر دستگاه‌های نظارتی است، نظارتی که با توجه به سوء استفاده برخی سودجویان از گران شدن بنزین، باید بیشتر و دقیق‌تر انجام شود.
 
طبق گزارش خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان، سودجویان اقدام به افزایش دادن قیمت برخی از کالاها کرده‌اند و در این میان مسئولان تعزیرات از برخورد با سودجویان در صورت رسیدن گزارش‌های مردمی به سامانه ثبت شکایات می‌گویند، اما آنچه اهمیت دارد این است که نظارت‌ها قبل از مواجهه مردم با گرانی اتفاق بیفتد.
 
با این وجود اما خبری از نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط قبل از عرضه وجود ندارد و بازرسان این دستگاه‌ها به صورت نامحسوس بازار را کنترل نمی‌کنند؛ گرچه دادستان کل کشور با ابلاغ دستورالعملی خواستار برخورد با عاملان و افزایش دهندگان قیمت کالا و خدمات شده است، اما در عمل تا زمانی که مردم با گرانی مواجه نشوند و کالایی را گران تهیه نکنند، مسئولان امر خودشان برخوردی با گرانفروشان نخواهند داشت.
 
در این میان شاید نتوان براساس قانون خرده‌ای به تعزیرات گرفت، چرا که آن‌ها معتقدند روند رسیدگی‌ها بعد از ثبت شکایت باید صورت گیرد، اما اگر این حرف مبنای قانونی هم داشته باشد، بهتر است قانونگذاران به اصلاح قانون بپردازند، چرا که رسیدگی به گرانفروشی بعد از ثبت گزارش دردی از مردم دوا نمی‌کند و پول اضافی پرداخت شده به جیب آن‌ها باز نمی‌گردد.
 
مطابق تأکید مقام معظم رهبری و گفته‌های سران ۳ قوا، مردم نباید با گرانی مواجه شوند و باید قبل از مواجهه مردم این دستگاه‌های نظارتی باشند که با سودجویان برخورد می‌کنند.
 
در همین خصوص سید یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه خیال هموطنان از بحث تأمین کالا و آرام بودن بازار راحت باشد، گفت: خوشبختانه در کشور کمبود هیچ کالایی نداریم و با اجرای مقررات جدید گشت‌هایمان با کمک سازمان‌های مربوطه در سراسر کشور به مدت یک ماه دو برابر می‌شود.
 
اما این سوال همچنان باقی است که چرا دستگاه‌های نظارتی  بعد از گرانی اقدام به افزایش گشت و پایش‌ها می‌کنند و آیا با افزایش این گشت‌ها قیمت‌ها ثابت می‌ماند؟ آیا نمی‌شود قبل از هر گرانی اقداماتی برای جلوگیری از آن انجام داد؟
 
همچنین یکی دیگر از دغدغه‌های مردم با افزایش قیمت بنزین، افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی است که در برخی از معابر این به صورت آشکار دیده می‌شود که برخی تاکسی داران هیچ توجهی به تذکرات سازمان تاکسیرانی در این خصوص ندارند و کرایه‌های خود را تا ۳ برابر افزایش داده‌اند.
 
در بسیاری از معابر خودرو تاکسی وجود ندارد و بسیاری از شهروندان با مسافربرهای شخصی تردد می‌کنند و مردم نیز نمی‌دانند برای افزایش قیمت این مسافربرها چه کنند، به صورتی که در برخی از معابر کیلومتری کرایه دریافت می‌کنند به عنوان مثال از خیابان میرداماد تا خیابان ولیعصر(عج) کرایه ۱۵۰۰ تومانی به ۳۰۰۰ هزار تومان افزایش یافته است و یا طبق گزارش‌های مردمی نرخ کالاهای اساسی مانند چای و شکر و قند نیز در برخی از مناطق افزایش چند درصدی در این روزها داشته است و حتی قیمت گوجه فرنگی نیز با افزایش چند ده برابری رو به رو شد.
 

 
در همین راستا مهدی علی عسگری معاون گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با گرانی کالا‌ها اظهار کرد: مردم اگر با افزایش نرخ و کم فروشی کالا‌یی در شهر رو به رو شدند می‌توانند با دو شماره ۱۳۵ (سازمان تعزیرات حکومتی) و ۱۲۴ (سازمان صنعت، معدن و تجارت) تماس بگیرند

وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات نیز در استان تهران دو شعبه تخصصی نان تشکیل داده است، افزود: تمام تخلفات و پرونده‌های مربوط به نانوایی‌ها در همین دو شعبه بررسی می‌شوند.
 
عسگری گفت: شهروندان با مشاهده هرگونه افزایش نرخ کالاها، موضوع را به سازمان تعزیرات اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد کنیم.
 
اما برخی مردم می‌گویند از همین دو شماره نیز به دلیل رسیدگی نکردن به شکایات، شکایت دارند پس دستگاه‌های ناظر که می‌گویند مردم نگران افزایش قیمت نباشند، چرا با  افزایش قیمت‌ها رو به رو هستیم؟
 
اما عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت سخن دیگری می‌گوید. وی گفت: تا الان گزارشی مبنی بر افزایش قیمت یا کمبود کالا در سطح کشور نداریم، در بحث تأمین کالای اساسی شرایط کشور خوب است، لذا در بهترین شرایط چند سال اخیر قرار داریم و انبار‌های کشور در شرایط مطلوب است.
 
وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی افزایش قیمت بنزین تأثیری بر روی کالا‌های اساسی ندارد، گفت: هیچ گونه توجیهی برای افزایش قیمت کالا نداریم و بر کالا‌هایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص یافته رصد می‌کنیم، در ۲ -۳ ماه گذشته روند کاهشی در قیمت کالا‌های اساسی داشتیم و یا اینکه قیمت‌ها ثابت بوده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۶
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
تا کی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
امروز از خواستم از بانک ملی موجودی حساب بگیرم کارمزد ازم کم کرد دیگه یه اعلام موجودی کارمزد میخواد چیکار؟ این دیگه از کجا پیداش شد؟ واقعا بانک ملی خجالت نمیکشه چندرغاز کارمزد کم میکنه حالا مثلا این مبلغ کم رو نگیرن چی میشه ورشکست میشن؟
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۵:۰۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
چرا اگر تعزیرات حکومتی هست فقط برای شهر تهران
اینجا رودبال از توابع شهرستان سپیدان استان فارس
مغازه بغل خونه ما تاید پنج هزار تمنی را به قیمت هفت هزار تومان فروخته ,کرایه تاکسی از رودبال تا اردکان دو برابر شده قبل از گرانی بنزین خودسر کرایه دوتمنی کردن سه تمن الان حداقل پنج هزار تمن میگیرن
مگه قرار نبود هیچی گرون نشه
چرا گوجه ای که تا دو هفته قبل دو تمن بود از کشاورزا نخریدن تا همه ورشکست شدن و بدهکار، شد کیلویی هفت تمن
کارگر بدبخت از کجا بیاره چرا نظارت نیست،؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
لطفا تو شهرستان ها مخصوصا شمال نظارت بیشتر کنند
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۴:۴۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
اصلا رسیدگی نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۱۴:۳۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
اقا دیجی کالارو کنترل کنید کل کشور کنترل شده مرجع قیمت گذاریا شده دیجی کالا از پریشبم شروع کرده به گرون کردن کالاهاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
ببینید من 13 بار کامنت دادم گفتم به گوش مسئولین مرتبط برسونین به موتورسیکلت های 10 سال کار کرده کارت سوخت نمیدن یک چهارم موتورهای مملکت بالای 10 سال سنشونه بگید این قانون رو درست کنن
Iran (Islamic Republic of)
احمد ذوقی
۱۴:۲۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
به قول آقای ظریف ما خودمون انتخاب کردیم اینجوری زندگی کنیم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
خدا شاهده ۳ ماه میخوام گوشت برا خونه بخرم نمیشه گفتم این برج بگیرم که فکر کنم اونم نشه خدا پس کجایی چرا به دادمون نمیرسی شرمنده زنو بچمون شدیم
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۵۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
جرائم گرانفروشی حق الناس است مثل جنس دزدی که پلیس گرفته ، باید به حساب مردم برگردد نه به حساب دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
کپسول گاز در سرپل ذهاب شده ۱۵ تومن
اژانس ۴۰ درصد گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
چرا نمیفهمین که حتی قیمت بنزین با سهمیه هم گرون شده مگه میشه هیچ چیز تغییر نکنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
آدم با خوندن نظرات اشک تو چشماش جمع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
ولاخوزستان دارن گرون میدن..نوشابه 5تومان بود حالا7تومانش کرد..گوجه 3یا4تومان بودحالا7تومانش کردن .خیلی چیزهای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
وقتي ميگن مردم نبايد با گراني مواجه شوند يعني مردم بايد بايد گراني مواجه شوند :))
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۱۳:۰۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
آخه کی باورش میشه بنزین گرون بشه ولی اجناس قیمتش ثابت بمونه یه کم بامردمی که هرچی دارید به پشتوانه اوناست که دارید؛روراست باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
فروشگاه های زنجیره ای ملارد بستن همشون
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۰۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
سيگار ميخريدم ٩تومن امروز بامنت ١١ حساب كرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
ملارد و شهریار دیگه عابربانک نیست همش سوخته از کجا پول بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
بازم مثل همیشه هیچی ارزون نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۴۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
سلام...کدوم کنترل گرونی؟همون شب اول تخم مرغ از ۱۸ تومن شد ۲۱ تومن و الانم پر کشیده روی ۲۴ تومن.... کرایه ماشینم که هرکس هرچی دوس داره میگیره...هیچ کنترلی نیست و قیمتها کشیدن بالا....نمونه بارزش دیجی کالا که کاملا تابلو و خیلی ریز و مجلسی اجناسشو گرون کرد و چون من هر روز رصد میکنم به راحتی متوجه شدم که قیمتهارو کشید بالا.... اول برید سراغ این غولهای فروشنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
بخدا یه برگه پرینت گرفتم ۳هزار ازم گرفت کافی نتی الان اون نرم افزار شکایت اسمش چیه دانلود کنم . لطفا لینکش بزارین آخه فقط به اینترانت دسترسی داریم نمیشه سرچ کرد
Iran (Islamic Republic of)
ملیحه
۱۲:۳۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
اصلا با گران فروشی برخورد نمیشود / در بازار تهران که شاخ کسب و کار و عرضه کالاست / گرانی در جلوی چشم قوه قضایه انجام میشود و هیچ برخوردی هم صورت نمیگیرد / هم اکنون هم میگویند که کنترل میکنیم و 124 هم اقدامی نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۲:۲۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
من فایلای مهم رو همیشه برای خودم ایمیل میکنم، چون نه حذف میشن نه فیلتر میشه و ... اما خدایی این احتمالو نمیدادم که بردارن کلا اینترنتو بترکونن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
قیمت کالا قابل کنترول نیست چون مستقیم به بنزین وابسته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
با سلام شما از تثبیت قیمت ها می گویید ولی آیا واقعا به بازار برای خرید رفته اید در همین چند روز برنج پاکستانی از کیسه ای180 به 200تومان رسید و سایر محصولات پر مصرف خانگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
مخزن سی ان جی و لوازم جانبی گازسوز یا نایاب شدن یا اگرم پیدا بشن ۳ برابر قیمته اینو به کی بگیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
.دیروز یعنی مورخ ۹۸/۸/۲۷ از یکی از شعبه های جانبو چرخ کرده ۹۰۰ گرمی خریدم .خود صندوقدار گفتند ۱۰۰۰۰تومان نسبت به قبل از گران شدن بنزین،در این بسته ۹۰۰ گرمی ،چرخ کرده گران شده است ..بدون استثنا گرانی بنزین برزوی تمامی کالا و خدمات تاثیر دارد.واگر امروز جلسه ،نظارت الکی دارند ،فقط برای چند روز است.
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۱:۵۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
تورو خدا واسه اینترنت یکاری کنید تمام فایلامون تلگرامه
گوگل و بقیه سایتام وصل نمیشن خواااهش میکنم وصل کنید
اینکه دیگه زندگی نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
این چه وضع مملکت داری امروز برای بچم میخواستم لباس گرم بخرم یه کاپشن 600 هزار تومن باید به کی شاکیت کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
روز جمعه 24 آبان قیمت یک دوربین عکاسی بود سه میلیون و هفتصد هزار تومان؛ امروز یعنی سه شنبه 28 آبان همون دوربین شده چهار میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومان و این یعنی هیچ گونه افزایش قیمت نداشتیم:)
Iran (Islamic Republic of)
M73
۱۱:۴۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
در چالوس گوجه کیلو ۱۲هزار تومان تخم مرغ دانه ای ۸۰۰ . قشر کارگر حتی نمیتونه یه املت ساده هم بخوره. ما نظارتی ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۴۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
هبچ عقل سلیمی قبول نمیکنه سوخت گرون بشه اونم ۳۰۰درصد و جنسا ثابت بمونه مگه اینکه بخوان بازاریا رو به فلک ببندن که اونم یه موقه ای ج میداد الان عمران.#مردم
Iran (Islamic Republic of)
M73
۱۱:۴۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
سلام دیروز آژانس سوارشدم باید ۸۰۰۰تومان کرایه میگرفت اما ۱۰۰۰۰تومان کرایه گرفت . گفت بنزین گرون شده . لطفا تو شهرستان ها هم دقت فرمایید . چالوس .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
خطاب به yjc
آخرین باری که به کامنت ملت درباره اینترنت اهمیت دادین کی بود؟
Iran (Islamic Republic of)
هاشمی
۱۱:۳۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
من کاسب هستم، با ماشینم روزانه از جاهای مختلف بار میارم
اکثر بارها گرون شده
من راست حسینی میگم، روی بارها بجز افزایش قیمت، قیمت بنزین 3 هزارتومنی هم میکشم، نه تعزیرات اومده نه اتحادیه اومده بگه چرا جنس رو 50 درصد گرون کردی
ماها حقمون هست هر چی سرمون میاد
مردم افزایش 300 درصدی بنزین فراموش کردن و دغدغه شون شده قطع اینترنت!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
منه مردم دارم از اینترنت کسب درامد میکنم
و همین چند روز تعطیلی کلی ضرر کردم و سودی نداشتم
قسطای آخر ماه منو کی میخواد پرداخت کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
هر جایی که میریم و با مردم صحبت میکنیم صحبت از اینه که:
مردم تا به حال چندین دوره افزایش قیمت بنزین رو دیدن و تجربه کردن.در تمامی این افزایش نرخها بقیه اجناس هم به تبع اون گرون شدند..
حال چندین ماهه که ما مرتب شاهد افزایش قیمت کالاهای مختلفی بوده و هستیم و علیرغم اینکه دولت گاهاً بیانیه هایی برای جلوگیری و نهی کردن از افزایش قیمت صادر میکنه ولی عملاً هیچ گونه تاثیری تو بازار نداشته و قیمتها مرتب افزایشی و رو به بالا بوده..تقزیباً همه چی گرون شد جز بنزین..الانم که تو این شرایط بنزین گرون شد... درسته دولت میگه افزایش قیمتی تو اجناس نداریم.....ولی تجربه ثابت کرده که دولت توان و قدرت و جسارت و عرضه جلوگیری از این افزایش مجدد قیمتها رو نداشته و مطمناً بعد از یه مدت نیروهای اجرایی کار رو شل میکنن و دوباره هر کی به هر کی میشه و هر کی هر قیمتی دلش خواست رو جنسش میذاره...
داریم میبینیم دیگه ..شرکتهای لبنیاتی چندین بار اقدام به افزایش قیمت کردند و دولت یا نخواست و یا نتونست جلوی این افزایش قیمت رو بگیره...
شرکتهای خودروسازی هم همین طور و.و.و.و.و.
بخدا کارد رسیده به استخون مردم...
ای کاش نظام همینجوری که با اغتشاش کننده ها برخورد میکنه همینجوری هم با مفسدین اقتصادی و با لابرندگان نرخها هم برخورد بکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
دوست عزیز میلیون ها نظر دراین باشگاه ثبت شده وهیچ کدام اثری نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ff
۱۱:۱۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
آن روزها که قیمت اجناس از شب تا صبح چهار برابر میشد کسی نبود بازارو کنترل کنه، ولی الحمداله امروز تمام نهادها وسازمانها کنترلچی وبازرس شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
سلام شما نوشتید یک ماه نظارت اینام میمونن بعد یک ماه دست به کار می شن دقیقا دم عید که فشار مضاعف رو مردمه این کار وقتی درسته که بدون وقفه و ادامه دار باشه من روی پودر رختشویی تندیس دیدم قبلا نوشته بود 2700 تومان دیروز قیمت زده بود 3500 میان نظارت مارک های معروف که ماها اصلا نمیتونیم بخریم رو انجام میدن به این مارک ها اصلا نزدیک نمیشن نظارت خوبه بی وقفه نه اینکه به اصناف بگن یه ماه دست نگه دارید مردم یادشون بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
چه نظارتی برادرمن مگه اینجا برره هس؟مملکت به این بزرگی مگه میشه نظارت کرد اونم با چند صد نفر بازرس و یک شماره سه رقمی ...نظارت کجا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
رو آب معدنی زده 1000بعد میدن 2500
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
قیمت آب معدنی با بنزین رابطه مستقیم یکطرفه و معکوس افزایشی داره داره.یعنی اگه بنزین بره بالا آب معدنی هم میره بالا ولی اگه آب معدنی بیاد پایین بنزین بازهم میره بالا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
قیمتها افزایش پیدا کرده.حالا میخوان کنترل کنن ولی نمیشه.بالاخره ده روز پایین بمونه بعدش باز گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
اشتباه پشت اشتباه .ای بابا کاسب خورده فروش و بازاری را نمیخواد کنترل کنید بنکداران و کارخانه جات و اون بزرگ های تجارت باید کنترل شوند ....
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۰:۵۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
جناب باشگاه خبر نگاران؛ آیا ملت اینجا حرف دلشون رو میزنن رو به گوش کسی میرسونید یا اینکه اونور خط شما هم به ریش ما میخندید؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عزیزی
۱۰:۴۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
باسلام خدمت عوامل و خبرنگاران سایت
عزیزان واقعا علت جابجا کردن اولویت در خواسته های بجای مردم رو از طرف شما و رسانه ها را درک نمیکنم.
اینکه مردم جزو مطالباتشان نگرانی از بالا رفتن قیمت هاست شکی نیست.
اما این اولویت دومه مردم هست
اولویت اول گرانی فی نفس قیمت بنزین هست.
علت این جابجای اولویت های مردم رو از طرف رسانه فهمیم و مردمی شما رو درک نمیکنم.
این حرکت(بازی) رسانه ها بیشتر نمک به زخم اقتصادی مردم میپاشه
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۰:۴۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
کنترل کجا بوده!!!
قیمت ماشین تو این چند روز بالا رفته !!!پراید رسیده به ۵۴میلیون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
سلام در این گیر دار ها استخدام ششم دستگاه اجرائی فراموش شده ما تمام سوالات و کتاب در تلگرام است متاسفانه با قطع آن و عدم دسرسی نتوانسته منابع رو مطالعه و دوباره بخوانیم و حال چرا به تعویق نمی اندازن لطفا پیگیری کنید و اینکه بسته یک هفته ای خریدیم بدون استفاده داره تمام میشه زمانش اینها دزدی نیست چیه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
خنده داریا. میخاستی سیو کنی منابعو. بقیه مگه بیکارن که آزمونو عقب بندازن
Iran (Islamic Republic of)
Rafeizadeh
۱۰:۴۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
درقرن ۲۱ قانون برخوردبا گرانفروش خیلی عقب افتاده است.یعنی چی ؟؟ اگر مشتری شکایت کند بعداز اخذشکایت چندنفر بازرس اعزام شوند در یک فروشگاه....
اقا با این روش برای هر یک مغازه هر یک فروشگاه هر ... یک هیئت بازرسی چند نفره برخورد با گرانفروشی لازم است تا بتواند قضیه گرانفروشی را مهار کند !!
واقعا مردم را مسخره کرده اند با این روش تعزیرات!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
دیروز وقتی کرایه میدادم از راننده پرسیدم گرونش کردی یا نه گفت نه ولی بعضی از مردم بیشتر از نرخ کرایه میدن .واقعا این مردم خودشون میفهمن و همدیگه رو درک میکنن
Iran (Islamic Republic of)
محبوب
۱۰:۳۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
ما که ماشین نداریم ولی قیمت اجناس را کنترل کنید واقعا با ماهیانه ۱۵۰۰۰ تومان نمیشود زندگی کرد توروخدا باین شماره های که داده اید حتما رسیدگی کنید دلتان به حال ما بسوزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
مسافربرشخصی که نمیشه کرایش رو زیاد نکه چون سهمیه ای نداره .بهتره بهشون تاکسی قسطی بدن تا صاحب یه شغلی هم شده باشن نظارت هم بشه.
Iran (Islamic Republic of)
سیروس
۱۰:۲۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
سلام...روند افزایش یک کالا را در دوسال اخیر مورد بررسی قرار دهید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
همه چیز با شیب ملایم گران میشود
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۰:۱۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
آیا قیمت رب گوجه 4000 هزار تومانی شد 15 هزار تومان اقدامی شد که برگردد به قیمت قبلی.....
الان گوجه و صیفی جات که نیاز اساسی جامعه هست به قیمت 7 الی 9 هزار تومان به فروش میرسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
هیچ نظارتی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
فوقش یک هفته بعدش چی باز گرانی باز ....
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۰:۰۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
بعد از گران کردن قیمتها نظارت بی معنی است. کاریکه وزارت راه و مسکن انجام داده. دوسال تماشا کرده مسکن دویست درصد بالا رفته، وقتی دیده دیگه نمیتونه بالا بره، ممکنه پایین بیاد، رفته در بالاترین حد قیمت گذاری کرده. به نفع فروشنده.
Iran (Islamic Republic of)
محمدشفیع درزی
۰۹:۴۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
اگر کسی موفق شد با تعزیرات تماس بگیره به من هم خبر بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
الان گرانفروشی نمیکنن کم فروشی میکنن. ظاهرو شیر نهصد گرمی رو هشتصد گرم کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
نظارت کجا بود اقا؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
دوست عزیز گرون شده و معلومم بود که گرون میشه و منم مجبورم ازون امکانات استفاده کنم ، هم کرایه تاکسی گرون شد که قاعدتا نمیشه سوار نشد ، هم مایحتاج گرون شد ، بابا والله دیگه نمیکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
همه اینا سیاه بازیه، چند روزی مدام توی بوق و کرنا میکنن که داریم سخت نظارت میکنیم و جلوی گرانفروشی رو میگیریم اما وقتی آبها از آسیاب افتاد دوباره همون آش میشه و همون کاسه، قیمتها سر به فلک میذاره اول هم از لبنیات شروع میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۱:۳۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
جالبه برام هممون میدونیم اینو ولی کاری هم نمی تونیم کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
ماشین گرون شد کو نظارت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کو نظارت
Iran (Islamic Republic of)
مهدی حسینی
۰۹:۱۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
قیمت میوه ها هم افزایش پیدا کرده . دیشب خود بنده به چند تا میوه فروشی مراجعه کردم قیمت گوجه فرنگی از ۲۵۰۰ تومان به ۶۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرده . سایر میوه ها هم گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۱:۳۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
به 124 گزارش دادی یا شما هم فقط غر زدنو بلدید؟
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۰۹:۱۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
برخورد با گران نشدن کالاها و خدمات شعاری بیش نیست چرا که همه اجناس و خدمات افزایش پیدا کرده به عنوان نمونه سریس مدرسه فرزندان بنده هر کدام ۵۰ درصد به حق سروس اضافه کردند وقتی که اعتراض کردم گفتند به کسانی اعتراض کن که بنزین را گران کرده اند که البته حرف بی ربطی هم نزدند پس لطفا دیگر شعار مبارزه با گرانی را ندهید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۱۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
این نظارت ها فقط تو تهران هست جلوی دوربین صداوسیما توی دهات ما ماهشهر هرکی هرقیمتی دوست داره می فروشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
M73
۱۱:۴۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
در چالوس هم وضعیت بیداد میکنه هر مغازه ای نرخ خودشو داره هیچ نهاد و ارگانیم هم نظارت نمیکنن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۰۹:۱۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
خدا وکیلی این چیزهایی که نوشتید حرف دل منه ، ولی واقعا کی جوابگو میشه این وسط ، به نظر من هیچ کس ، چون اینا فقط لب و دهنن و لا غیر .........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
این بازرسیها نیز موقتی است و پس از مدتی فراموش و همه چیز باز هم گرون میشه. مثلا میادین تره بار، دیروز میوه هاشون رو گرون کرده بودند و بهانه شون این بود که کرایه وانت بالارفته چون بنزین گرون شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
قطعا مردم گرانی را متحمل خواهند شد و دستگاه نظارت کاری نخواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
همش کمبود کالا کمبود کالاکمبودکالا نداریم این چه حرفیه شماها دلتون خوشه وقتی نیییییییییست بخری کالا باشه یا نباشه اخه نیست که بخری...قیمتای هروزم بدترازدیروز.متسفم براتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
اره بخدا چیزی گرون نشده تاکسی خطی سوار میشدم ۱۵۰۰۰ تومن از یکشنبه قیمتش شده ۲۰۰۰۰ تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
الان قیمت اهن و گوشت در مشهد به شدت بالا رفته است .
این هم گزارش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
ماشین گرون شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
مگه میشه گران نشه، مغازه دار قبلا کالایی که از فروشنده عمده خریداری کرده، اون فروشنده کالا رو با بنزین ۱۰۰۰ تومن جابجا کرده و الان با بنزین ۳۰۰۰، مگه یارو مغز خر خورده با همون نرخ قبلی کالا رو بفروشه، پس اختلاف قیمت بنزین رو باید از جیب خودش بده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۱:۴۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
اولا سهمیه دارن وانت ها که لیتری 1500 هست ثانیا قیمتا چندبرابر که شد آیا نان گرون شد؟ نانوای بدبخت به زور باید همون قیمت میفروخت
ثالثا خیلی بیشتر از گرون شدن بنزی کشیدن رو قیمتا و دارن سو استفاده میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
دیشب گوجه خریدم کیلو 7000 تومن عجب نظارتی میکنن !!! آقا کدون نظارت کدوم بازرسی اگه اینا اینکار بودن که قیمت خودرو که جلو چشمشون لحظه ای داره بالا میره رو کنترل میگردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
الان هم بتونن به زور كنترل كنن چند ماه بعدش چي مل هميشه چراغ خاموش و آروم آروم ميره رو قيمتها اگر ميتونستن كنترل كنن كه الان قيمتها اين نبود كه مردم رو بيارن به غارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
چند ماه که هیچی اینها حتا یک هفته هم نمیتونن قیمتها رو کنترل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
چرا دروغ میگید تخم مرغ شده ۸۰۰ تومن تو اندیشه فروشگاه‌های عمومی بستن کی جوابگوه
آخرین اخبار