تولید گرید جدید در پتروشیمی شازند / ایران به جمع ۵ کشور تولید کننده پیوست

با تولید گرید پلیمری آر پی ۸۰۱ در پتروشیمی شازند، ایران در جمع ۵ کشور تولید کننده این محصول در دنیا قرار گرفت.

تولید گرید جدید در پتروشیمی شازند / ایران به جمع ۵ کشور تولید کننده پیوستابراهیم ولدخانی مدیر عامل پتروشیمی شازند  در گفت و گو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: پس از یک سال تحقیق و پژوهش و تایید نمونه‌های آزمایشگاهی تولید شده با آماده سازی‌های لازم در واحد صنعتی، تولید گرید پلیمری آر ۸۰۱ در مجتمع پتروشیمی شازند آغاز شد.

ولدخانی افزود: با تولید داخل این محصول در داخل کشور ضمن اینکه انحصارشکنی کشور‌های آمریکا، آلمان، انگلیس و کره جنوبی تمام نیاز کشور به این محصول تولید و در اختیار واحد‌های پائین دستی قرار گرفته است سالانه از خروج سالانه ۱۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

او با اشاره به اینکه گرید آر پی ۸۰۱ به عنوان ماده اولیه در تولید سرنگ‌های انسولین کاربرد دارد اضافه کرد: در کشور سالانه به ۱۰۱ هزار تن پلیمر آر پی ۸۰۱ نیاز است که با ایجاد ظرفیت ۶۰ هزار تنی در پتروشیمی شازند شرایط صادرات مازاد این محصول و ارز آوری برای کشور هم فراهم آورده است.

مدیر عامل پتروشیمی شازند بیان کرد: و پیش از این از کشور کره جنوبی وارد می‌شد که با تشدید تحریم ها؛ کشور کره از فروش این محصول خودداری کرد که با پیش بینی صورت گرفته از یکسال گذشته با دستیابی متخصصان کشور به این گرید پلیمری و تولید صنعتی از بروز مشکل برای بیماران دیابتی جلوگیری شد.

او ادامه داد: شرکت پتروشیمی شازند با تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات شیمیایی و پلیمری تامین کننده مواد اولیه و میانی پنج هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در کشور است.

انتهای پیام / ج

ایران به جمع ۵ کشور تولید کننده پلیمری آر پی ۸۰۱ پیوست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.