معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: محتوای کتاب‌های درسی باید منطبق بر الگوی نظام تعلیم و تربیت کشور تدوین شود.

محتوای کتاب‌های درسی منطبق بر الگوی نظام تعلیم و تربیت کشور باشدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین براهوئی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به مفاد سند تحول بنیادین به عنوان مبنای فعالیت‌های آموزش و پرورش گفت: یکی از زیر نظام‌های سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی است که باید مورد توجه برنامه ریزان و مولفان کتاب‌های درسی قرار گیرد.

او از حوزه مطالعات اجتماعی به عنوان یکی از ۱۱ حوزه یادگیری یاد کرد و گفت: استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور، تنوع کم نظیری به لحاظ پدیده‌های جغرافیایی دارد و دانش جغرافیا یکی از علوم مورد مطالعه است که در تدوین کتاب‌های آن به ویژه کتاب استان شناسی بایستی انسجام متن، گویایی تصاویر، اعتبار آمار، ارقام و پاورقی‌ها و تبیین و تحلیل مورد توجه و دقت قرار گیرد تا تدوین کتابی معتبر، علمی و به روز محقق شود.

براهوئی تصریح کرد: نظام آموزش و پرورش ما امروز به سمتی می‌رود که دانش آموز پرسشگر تربیت کند و هدف از تالیف و تدوین کتاب استان شناسی هم این است که دانش آموز به درک صحیحی از موقعیت استان خودش برسد و در جنبه‌های مختلف آن به آگاهی برسد و در نهایت احساس غرور و سربلندی کند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان، هدف از تشکیل این جلسه را صدور مجوز لازم برای تهیه اطلاعات تکمیلی مورد نظر از ادارات و سازمان‌های مربوط، به روز رسانی آمار جمعیتی و نقشه تقسیمات کشوری، به روز رسانی اطلاعات مربوط به مشاهیر استان، تبیین چشم انداز آینده استان در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی و اصلاح و تکمیل مبحث مربوط به دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در استان دانست.

انتهای پیام/ح

محتوای کتب درسی براساس نظام تعلیم وتربیت باشد

برچسب ها: کتاب ، آموزش و پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار