وزیر راه و شهرسازی:

ثبت نام طرح ملی مسکن تا پایان امسال ادامه دارد/ خساستی در تأمین سوخت تاکسی‌های سواری بین شهری خرج نمی‌کنیم

اسلامی گفت: طرح اقدام ملی مسکن تا پایان امسال ادامه خواهد داشت و استان تهران به عنوان اولین شهر برای این طرح کلنگ زنی می‌شود.
 
ثبت نام طرح ملی مسکن تا پایان امسال ادامه دارد/ هیچ خساستی برای تأمین سوخت به تاکسی‌های سواری بین شهری خرج نمی‌دهیمبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی  وزیر راه و شهرسازی در مراسم تقدیر از دست اندرکاران عملیات حج با بیان اینکه در آن دوره نامه رسمی به رئیس جمهور ارسال شد که در آن نامه اعلام شده بود هواپیمایی ایران ایر قادر نیست عملیات حج را انجام دهد.

او با اشاره به اینکه در همان زمان رئیس دفتر رئیس جمهور با من تماس گرفت و این موضوع را پیگیری کرد و گفت: اگر این شرکت نمی‌تواند عملیات حج را انجام دهد ما مداخله کنیم و از ظرفیت‌های دیگر جهت انجام پرواز‌ها استفاده کنیم، اما من همان موقع اعلام کردم که این نامه را در کاغذ خردکن بیندازید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ایران ایر در صدر ایرلاین‌های کشور است، گفت: ایران ایر عملیات حج را به بهترین نحو ممکن برگزار کرد و از همه عناصر و دست اندرکاران این شرکت که خالصانه به مسافران و حجاج خدمت کردند قدردانی می‌کنم.

اسلامی افزود: مردم، مسافران و حجاج از عملیات حج راضی بودند و امیدواریم تمامی دست اندرکاران پاداش خود را از خدای متعال بگیرند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان حج و زیارت، اداره گذرنامه، گمرک، شرکت فرودگاه‌ها از تمام توان خود استفاده کردند، گفت: تمامی عناصر، عوامل و شرکت‌ها با وجود آن که پرواز‌های خارجی در این ایام ممکن بود با مشکل مواجه شود به بهترین نحو ممکن آن را برگزار کردند.

او با اشاره به اینکه هر وقت که اراده کنیم می‌توانیم کار‌های بزرگ را با موفقیت انجام دهیم، گفت: برگزاری چنین مراسمی بعد از چند سال که شرکت‌های هواپیمایی در رکود بودند نشان دهنده توان نیرو‌های داخلی است و اتفاقاتی که در این چند سال رخ داده ما را به سمت شکوفایی و رونق هدایت کرده است.

اسلامی توضیح داد: در شرایطی که امروز هر لحظه یک اتفاقی که شاید گسترده نباشد باعث می‌شود که دشمنان پا در این عرصه بگذارند. دشمنان ما هوشیار هستند و با تمام توان هزینه می‌کنند که اتفاقات ناگواری را برای مردم کشور ما رقم بزنند.

دشمنان به صورت حرفه ای اغتشاشات را مدیریت می کنند

وزیر راه و شهرسازی افزود: در این چند روز شاهد آن بودیم که به بهانه تغییر نرخ سوخت اغتشاشات و تحریکاتی برای مردم شهر‌ها رخ داد، اما باید گفت که تغییر نرخ سوخت برای کشور لازم و ضروریست و رسیدگی اساسی به جامعه از جمله اهداف این طرح بوده است، اما متأسفانه دشمنان ما به صورت حرفه‌ای برنامه‌ریزی کردند که اغتشاشات و تحریکاتی را در کشور رقم بزنند.

اسلامی یادآور شد: متأسفانه سناریو‌های گوناگونی را با هوشیاری و یکپارچگی رقم زدند، اما لازم است با اغتشاشگران و دشمنان برخورد شود.

او اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی در این دوره کنونی با توجه به شرایط تحریم نقش خودشان را به بهترین نحو ممکن به نمایش گذاشتند و ما شاهد آن هستیم که نسبت به مسافران، مردم رفتار بسیار خوبی دارند.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: امیدواریم صنعت هواپیمایی با هدایت سازمان هواپیمایی کشوری و سایر بخش‌های هوایی بتواند نیاز‌های مسافران و مردم را با بهترین کیفیت ارائه دهد.

خساستی در تأمین سوخت تاکسی‌های سواری بین شهری خرج نمی‌کنیم

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگار راه و شهرسازی درباره سهمیه بندی سوخت وانت بار‌ها و سایر خودرو‌های حمل بار اظهار کرد: سوخت هرکس با هر وسیله‌ای که در خدمت مردم باشد تأمین می‌شود و تمامی این خودرو‌ها سهمیه دارند.

او بیان کرد: اگر اسم این خودرو‌ها در بخش سهمیه‌ها برده نشده به معنی آن نیست که سهمیه به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

اسلامی با اشاره به اینکه هیچ خساستی برای دادن سهمیه سوخت به خرج نمی‌دهیم، گفت: بخش اعظمی از جامعه توسط این خودرو‌ها خدمت می‌گیرند بنابراین کسی حق ندارد سهمیه به آن‌ها ندهد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سواری کرایه‌ای که اقدام به مسافرگیری و یا جا به جایی بار می‌کند ۷۵۰ لیتر سهمیه دارد و سهمیه آبان آن‌ها هم تأمین شده است.

او درباره افزایش وام مسکن هم گفت: باید کاری کنیم تا جامعه خرید توانمند شود و کار‌ها و اقداماتی که در این شرایط تورم‌زا هست در این شرایط انجام نمی‌دهیم.


بیشتر بخوانید: بهره برداری از مترو هشتگرد بزودی/ اتصال راه آهن به ۲ استان دیگر تا ۲ سال آینده


اسلامی با اشاره به اینکه افزایش وام مسکن طرحی است که بانک مسکن به بانک مرکزی داده است، اظهار کرد: این وام قابل انتقال از سازنده به خریدار است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: جامعه هدف مهم( اقشار متوسط رو به پایین درآمدی) است و اگر وام را اضافه کنیم و این جامعه هدف نتواند اقساط آن را پرداخت کند بنابراین جامعه از دور خارج می‌شود در حالی که قصد ما آن است که اقشار متوسط رو به پایین را توانمند کنیم.

او با بیان اینکه در طرح ملی زمین و مسکن زمین به صورت گروهی یا فردی به متقاضیان می‌دهیم، گفت: در سه استان اول تا کنون ۱۵ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند. در استان قم ظرفیت به سرعت پر شد که در آینده نزدیک برای این استان زمینه در نظر خواهیم گرفت.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن تا آخر امسال ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه در شهر تهران هم ظرفیت برای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفتیم، گفت: طرح اقدام ملی مسکن ابتدا از استان تهران با حضور رئیس جمهور شروع و تهرانسر به عنوان اولین شهر در این استان توسط رئیس جمهور کلنگ زنی شد.

اسلامی اظهار کرد: در سایر کلانشهر‌ها هم سهمیه ای برای ساخت مسکن ملی  در نظر گرفته‌ایم که با دقت و برنامه ریزی دقیق این طرح را برای تمام اقشار به بهترین نحو ممکن اجرا خواهیم کرد. آمار ما در این بخش فرضی نیست بلکه آمار دقیقی را به تمامی مردم ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
سهمیه تاکسی های فعال تهران که پرترافیک هست افزایش دهید ماتفاوت پانصد تومان را چگونه جبران کنیم؟؟yjcلطفا ثبت کن وپیگیری کن ممنون
Germany
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
لطفا به داد تاکسی های درون شهری نیز برسید سهمیه اختصاصی به ما خیلی ناچیزه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
پس کی میخواهید انجام دید لابد در دولت بعد.
آخرین اخبار