استاندار قزوین گفت: وجود هرگونه ناخالصی باعث کاهش سود و صادرات می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار در دیدار با هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان قزوین گفت: کشور‌های اروپایی بازار بسیار خوبی برای صادرات دارند و لازم است که با افزایش کیفیت محصولات استان، ایجاد زمینه صادرات غیرنفتی به کشور‌های آمریکایی و اروپای غربی در اولویت قراردهیم.

جمالی پور افزود: اولویت استان در آینده نزدیک این است که با دعوت از کشور‌های مختلف خارجی علاوه بر رونق گردشگری، امکان صادرات کالا‌ها را افزایش دهد.

او اضافه کرد: ایران با کشور‌هایی نظیر عراق، پاکستان و افغانستان اشتراکات فراوان دارد و این در شرایطی است که از ظرفیت سایر کشور‌ها از جمله سوریه، لبنان، ترکمنستان، تاجیکستان و هند نیز نباید مغفول ماند.

جمالی‌پور افزود: فعالان صادراتی و تاجران ایران باید آسیب‌شناسی کنند که چرا ترکیه در حوزه مبادلات تجاری پیشگام شده در حالی که سابقه کشور ما در زمینه صادرات شهره خاص و عام بوده است.

استاندار افزود: در گذشته با کشور پاکستان تجارت بسیار خوبی داشته ایم و در حال حاضر شاهد کاهش صادرات به این کشور هستیم.

جمالی پور با بیان اینکه صادرات و مبادلات تجاری باید براساس تعمیق روابط سیاسی و فرهنگی با کشور‌های جهان صورت پذیرد، گفت: ما به هر قیمتی نباید سرمایه‌دار شویم بلکه باید این مساله براساس عقلانیت و اعتماد شکل بگیرد تا جاودان و ماندگار بماند.

جمالی‌پور خاطر نشان کرد: از اتحادیه صادرکنندگان قزوین می‌خواهیم تا با آموزش دادن به تولیدکنندگان و تجار فضا را برای افزایش هرچه بیشتر صادرات کالا‌های استان فراهم کنند.

صادرات استان قزوین با ۸۰۰ میلیون دلار در ۲ سال گذشته توانست جایگاه خوبی را در کشور ثبت کند.

انتهای پیام/ک

وجود هرگونه ناخالصی باعث کاهش سود و صادرات می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار