شمسایی: علی دایی تا ابدالدهر آقای گل است/ ویلموس آدم کوچکی نیست، او سرمربی ادن هازارد بوده استبه گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید شمسایی پیشکسوت فوتسال ایران در پاسخ به اینکه رکورد علی دایی جاودانه می‌ماند یا خیر، اظهار کرد: صحبت در این مورد بی انصافی است. علی دایی ستاره بی بدیل و استثنایی ایران و اعتبار این رشته در سطح دنیا است. ما در هر زمینه‌ای که می‌توانیم کاری انجام دهیم که باعث موفقیت کشورمان شود، همه لذت می‌بریم. علی دایی یک روز این کار را کرده، گل‌های زیادی زده و خوشحالمان کرده است، چه در مقدماتی جام جهانی، چه مقدماتی آسیا و لذتش را برده ایم. چند سال عشق کردیم و اسم ایران آن بالا بوده است.

او درباره اینکه کدام گل دایی بیشتر لذت بخش بوده، افزود: اصلا مگر می‌شود او گلی زده باشد که به آدم نچسبد. گفته بودند فرق فوتبال با بقیه رشته‌ها این است که هر دفعه هر گلی زده می‌شود تکرار ناپذیر است. شاید سانتر کند، اما شاید یکی بغل پا زده باشد و... این قشنگی این رشته است. شاید یک گل برای یک بازیکن در یک بازی حساس همیشه به یادگار بماند، اما نمی‌شود گل‌ها را سوا کرد.

آقای گل سابق جهان یادآور شد: تعداد گل‌هایی که رد و بدل می‌شود همیشه خاطره انگیز است و یک سری گل‌ها باقی می‌ماند. درباره اینکه رونالدو می‌خواهد این رکورد را جابجا کند هم نباید فراموش کنیم او یک فوتبالیست تاریخی و تاریخ ساز در دنیا است.

شمسایی ادامه داد: رکورد برای شکستن است. اما آدم برای چیزی زحمت کشیده و کسانی که در سطح بالا ورزش کرده اند می‌دانند ضربان قلب که به اوج می‌رسد حسی که ۸۰ میلیون جمعیت پشتت هست و می‌خواهی وارد زمین شوی، به عنوان یک ایرانی می‌خواهی برای پرچم بجنگی، تلاش می‌کنی بهترین باشی این لحظات سخت است. لیتوانی و مالدیو و فلان تیم فرقی نمی‌کند، سرود ملی که پخش می‌شود و به بازی رسمیت می‌آورد، استرس می‌دهد شما ۲۰۰ بازی ملی هم داشته باشی هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و هر گلی یک زیبایی.

او تاکید کرد: بازی با کره جنوبی علی دایی را نباید فراموش کنیم. بازی با کویت که آن هد را زد.

این فوتسالیست سابق تصریح کرد: برای من در دوره‌ای این اتفاق افتاده و اینکه دوستان و مردم محبت دارند اهمیتی بیشتری دارد. برای ما علی دایی همیشه علی دایی است. رکورد او هم که چندین و چند سال باقی مانده و انشاالله که نمی‌شکند. رونالدو هم دارد راهش را خداوکیلی خوب جلو می‌رود. جالب است چند وقت پیش مطلبی از او دیده بودم که گفته بود مگر کسی بیشتر از من هم گل زده است. سال گذشته یک دوره مسابقات جدیدی اروپا گذاشت که در چند بازی اول او نبود، اما از وقتی این اتفاق افتاده همه بازی‌ها را می‌آید. حتی این گل آخر او را دیدید، وقتی یوونتوس خطا زد و توپ داشت بیرون می‌رفت او فقط دیگر دنبال گل زدن است. کسانی که ذاتا گلزن هستند این ذات را نمی‌توانی از او بگیری و تشنه گل زدن است و فکر و ذکر او گل زدن است، چه روی خط باشد، توپ یکی دیگر را بزند و...

شمسایی یادآور شد: آدم‌ها ذاتی هستند. فرشاد پیوس بدون اینکه بخواهد زحمت زیادی بکشد گل می‌زد چند سال آقای گل ایران بود و در آسیا هم آقای گل شد. این هوش ذاتی است که خداوند متعال داده است. من هم موقعیت را دوست داشتم و ذاتا گل زدن خیلی لذت بخش است ثمره کار فوتبالیست‌ها را به نتیجه می‌رسانی.

او که اخیرا رکورد تاریخی خودش نیز شکسته شد، در این باره گفت: بالاخره سخت است. زحمتی برای تو کشیده شده و پول بیت المال برایت هزینه شده و وقتی چیزی را از تو بگیرند سخت است. زندگی همین است. چیزی که مهم است این است که یک یادگاری و خاطره باقی بگذاریم و بگویند فلانی هم بوده فلان کاری را یک روز کرده.

این فوتبالیست اظهار کرد: من به عنوان ایرانی می‌گویم برای من کی روش یا ویلموتس فرقی نمی‌کند برای من تیم ملی جمهوری اسلامی مهم است که از مقدماتی صعود کند. فراموش نکنیم زمان کی روش هم ما به لبنان و ازبکستان باختیم و کار سخت شد. ویلموتس آدم کوچکی نیست و در هر صورت مربی ادن هازارد بوده است. پس او آدم کوچکی نیست. کی روش ۸ سال ایران بود تا به این ساختار نزدیک شود.

شمسایی درباره این حرف منتقدان که می‌گویند کی روش زمانی به ایران آمد که نسلی افول کرده در اختیار او بود، اما ویلموتس با نسلی رو به رو است که همه در اوج بودند و توقع این بود مقتدرانه‌تر عمل کنیم، تصریح کرد: ما ناراحتیم دو بازی باختیم، اما می‌توانیم به عقب برگردیم؟ دیگر تمام شد و باید به فکر ۴ بازی پیش رو باشیم.

او درباره ۴ ماه آینده که بازی و برنامه‌ای نداریم و اگر کی روش بود فشار می‌آورد تا بازی‌های دوستانه برگزار شود، گفت: ما هم دوست داریم کشورمان بهترین نتایج را کسب کند. ۴ بازی باقی مانده و فوتبال هزار تا فراز و نشیب دارد که باید برای آن بجنگیم. جام جهانی قبلی بزرگان سطح اول دنیا حذف شدند و این قشنگی ورزش و فوتبال است. ما باید برای کشورمان تلاش کنیم. برنامه را هم سرمربی تیم ملی باید عملی کند. چند وقت هم شنیدم اول پول ویلموتس را دادند. کلا شرایط مالی فدراسیون خوب نیست، اما تمام تلاش را می‌کند این اتفاق بیفتد. مخصوصا برای فوتبال بزرگسالان.

شمسایی در پایان گفت: علی دایی، حمید سوریان و همه ورزشکاران برای کشور زحمت کشیدند، قدرشان را بدانیم، مردم ما درجه یک و بیست هستند و مسئولان باید قدر بدانند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از ورزش ایران و جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار