در حالی که بخش خودروسازی اروپا در سال گذشته دچار رکود شده بود، در ماه اکتبر فروش خودرو‌های اروپایی سریع‌ترین روند را طی یک دهه داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: «انجمن تولید کنندگان خودرو اروپا» روز سه‌شنبه اعلام کرد، در حالی که بخش خودروسازی اروپا در سال گذشته به علت اعمال مقررات سخت‌تر در ارتباط با آلودگی هوا دچار رکود شده بود، امسال وضع آن بهبود یافته بطوری که در ماه اکتبر فروش خودرو‌های اروپایی سریع‌ترین روند را طی یک دهه داشته است.

بر اساس گزارش انجمن خودروسازی، افزایش ۸.۷ درصدی ثبت نام برای خرید یک میلیون و ۱۸۰ هزار دستگاه خودرو «بالاترین میزان در ماه اکتبر از سال ۲۰۰۹ بوده است.»

مقررات سخت‌تر برای سنجش میزان آلایندگی که از اول سپتامبر ۲۰۱۸ اجرایی شد، تعدادی از شرکت‌های خودروسازی را در رعایت آن با مشکل مواجه کرد و میزان فروش آن‌ها را در اکتبر سال گذشته بیش از هفت درصد کاهش داد.

امسال نیز هنوز طی ۱۰ ماه منتهی به اکتبر، میزان فروش خودرو‌های اروپایی ۰.۷ درصد پایین‌تر در مقایسه با همان دوره در سال گذشته بوده است.

کند شدن روند رشد جهانی به موجب جنگ‌های تجاری و بی‌ثباتی ناشی از برگزیت به ویژه ضربه سختی به صنعت خودرو وارد کرده است بطوری که شرکت خودروسازی آلمانی فولکس واگن ماه گذشته گفت میزان تقاضای جهانی حدود پنج درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار