نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت ۱۳ درصدی سد گرین در نهاوند خبر داد.

پیشرفت ۱۳ درصدی سد گرین در نهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسن بهرام‌نیا، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی سد گرین سال گذشته از سوی وزیر نیرو با اعتبار ۲۳۵ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد که در حال حاضر کار جایگزین شدن جاده در این محور با ۵۰ درصد پیشرفت در حال انجام و کار ساخت بستر‌های سد نیز ۱۳ درصد پیشرفت داشته است.

وی در خصوص ضرورت ساخت سد گرین در این شهرستان گفت: با توجه به اینکه در نهاوند ۱۳ سراب وجود دارد و نزدیک به ۱۰ متر مکعب در ثانیه از آن خارج می‌شود، ساخت این سد در دستور کار قرار گرفت در حالی که سایر شهرستا‌ن‌های استان یک یا دو سد در آن‌ها احداث شده است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت میزان تخصیص آب سد به بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: از مجموع ذخایر آب سد ۱۹/۱ میلیون متر مکعب برای شرب، سه میلیون متر مکعب برای صنعت استفاده می‌شود و حق آب کشاورران نیز ۴۵ میلیون متر مکعب نیز تعیین شده است.

او با بیان اینکه برای تامین اعتبار این طرح از دو ظرفیت فاینانس داخلی و ظرفیت سه عاملی شامل مدیرعامل، کارفرما و پیمانکار استفاده شده است بیان کرد: مجوز ماده ۵۶ فاینانس برای طرح دریافت شده است.

بهرام‌نیا اضافه کرد: اگر زمانی دولت نتواند در این طرح سرمایه‌گذاری کند بخش خصوصی با استفاده از ماده ۵۶ در این خصوص مشارکت کرده و پس از تنفسی که ایجاد می‌شود دولت و بانک مرکزی با ۱۷ درصد سود پول را به پیمانکار بر می‌گرداند.

او ساخت جاده جایگزین را یکی از برنامه‌های در دست اقدام برای تسریع در ساخت سد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر کار احداث جاده جایگزین به طول چهار کیلومتر و ۲۰۰ در دست اقدام است که دو کیلومتر و ۲۰۰ متر آن انجام و به مرحله آسفالت رسیده که پس از پایان بارش‌ها در اردیبهشت‌ماه آسفالت می‌شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شهریورماه سال آینده جاده جایگزین به طور کامل تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

اوبیان کرد: تا کنون برای ساخت جاده جایگزین ۴.۵ میلیارد تومان هزینه شده که پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل آن ۱۵ میلیارد تومان هزینه شود.
انتهای پیام/ج


ساخت سد گرین نهاوند ۱۳ درصد پیشرفت داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار