به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مصطفی رحمتی مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری کرمان گفت: این اقدام به منظور پیشبرد اهداف توسعه دولت الکترونیک و همچنین پیرو تاکید مدیریت ارشد استان در قالب میز خدمت الکترونیکی در پُرتال استانداری کرمان به آدرس https://gov.kr.ir راهاندازی شده است.
رحمتی با بیان اینکه این طرح مصوبه شورای راهبردی استان و در خصوص اقدام عاجل جهت الکترونیکی کردن خدمات در دستگاههای اجرایی است، عنوان کرد: ۳۶ ردیف خدمت در این طرح دیده شده است.
او گفت: ۹ خدمت شامل ثبت درخواست اتباع خارجی، نظرسنجی و دریافت پیشنهاد از نحوه ارائه خدمات استانداری، درخواست ملاقات عمومی با استاندار و مدیران، پذیرش امریه، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و انتقادات مردمی، صدور پروانه فعالیت برای سازمانهای مردم نهاد، رسیدگی به مسائل و مشکلات سازمانهای مردم نهاد، مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، رسیدگی به تخلفات اداری و شکایات مردمی وزارت کشور به صورت الکترونیکی در اختیار ارباب رجوعان قرار گرفته و مابقی دارای راهنمای خدمت هستند.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری کرمان گفت: تعداد ۲۱ خدمت از خدمات دفتر اتباع و مهاجران خارجی نیز به صورت یکپارچه با سراسر کشور از ابتدای سال ۹۸ به صورت تمام الکترونیک در حال انجام است که بنا بر سیاستگذاریهای امنیتی بالادست متقاضیان با مراجعه به دفاتر کفالت میتوانند از این خدمات بهره ببرند.
او افزود: همچنین تعداد ۲۴ عنوان خدمت شامل ۱۱۳ عنوان زیرخدمت همراه با کد خوشه خدمت و شناسنامه خدمت را از خدمات استانداریها در سال ۹۸ به تایید سازمان اداری و استخدامی رسیده است که مطابق با برش استانی تفاهمنامه فی مابین وزارت کشور و سازمان اداری و استخدامی جهت الکترونیک شدن در دست اقدام است.
انتهای پیام/س