سالاریه در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
سالاریه در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
حسن سالاریه استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف در گفتوگو با خبرنگار
حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حوزه رباتیک ۲ مسئله مهم وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد، یکی شیوه آموزش به روش نوین و دیگری چند زمینهای شدن حوزه آموزش است، آموزش در حوزه رباتیک در بسیاری از موارد آن تغییر پیدا کرده است و در کشور ماهم باید از آن بهرهمند شویم هرچند کم و بیش به سوی آن در حال حرکت هستیم، اما باید تلاش بیشتری داشته باشیم.
استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: آموزش کلاسیک باید از صحنه آموزش برکنار شود و آموزش نوین در کنار کار عملی داشته باشیم، دراین نوع آموزش مطالبی در کلاس گفته میشود و در کنار آن هم فرد مواردی را واقعی تجربه میکند و مهارت کافی در آن را کسب میکند و در این صورت میتوانیم بگوییم فرد ارتقا پیدا کرده و در رشته خود مهندس شده است.
باید آموزش رباتیک چند زمینه ای شود
سالاریه افزود: مسئله دوم چند زمینهای شدن آموزش استت، به عنوان مثال با توجه به نیازهای جدید جامعه ترکیب مهندسی برق و مکانیک میتواند پاسخگوی آباشد چرا که در سطح کشوری و در سطح بین المللی ما به رشتههای چند شخصیتی یا چند شاخهای نیاز داریم و رشته رباتیک هم یکی از آن رشتهها است.
او گفت: در رشته رباتیک یک رشته تنها نداریم، رشته کامپیوتر، برق، مکانیک و بسیاری رشتههای مهندسی در کنار هم قرار گرفته اند تا بتوانند یک محصول رباتیکی با هوش مصنوعی بسازند.
استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: در کشور ماهم باید به سمت ۲ مفهوم مهم آموزش با تجربه (با مهارت) و چند زمینهای شدن حرکت کنیم و این حرکت نه تنها در سطح دانشگاهها بلکه باید در سطح آموزش و پرورش یا حتی در حوزههای آموزش قبل از دانشگاه باشد چرا که کاملا ضروری است.
سالاریه گفت: ما اینگونه میتوانیم فرزندانمان را بسیار خلاقانه و خودکفا در زمینه آموزش و مهارت تربیت کنیم و رشد دوچندانی در علم داشته باشیم.
انتهای پیام/
آموزش رباتیک