مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: در هفت‌ماهه نخست امسال ۳ هزار و ۲۶۷ مددجوی جوان این نهاد از دوره‌های آموزشی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،مجید الهی راد مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه دوره‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از اساسی‌ترین عوامل در پیشگیری از ورشکستگی طرح‌های اشتغال است، یادآور شد: این نهاد پارسال نیز برای بیش از سه هزار مددجو دوره آموزشی برگزار کرد.

الهی راد بابیان اینکه این آموزش‌ها در زمینهٔ‌های پایدارسازی و توسعه طرح‌ها، مهارت‌آموزی و سطح مقدماتی برگزار شد، افزود: این دوره‌های آموزشی درزمینهٔ‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی و خدمات برگزارشده است.

او در ادامه بابیان اینکه یکی از اولویت‌های کمیته امداد ترویج فرهنگ کارآفرینی در میان مددجویان است، بیان کرد: بر این اساس این نهاد در تلاش است دوره‌های آموزش کارآفرینی را در قالب سرفصل آموزش‌های مقدماتی اشتغال برای مددجویان مستعد اشتغال و دانش آموزان تحت حمایت برگزار کند.

الهی راد در ادامه شناسایی استعدادها، ارائه و تقویت آموزش‌های مرتبط بااستعداد شناسایی‌شده، مشاوره شغلی و پرداخت تسهیلات به مددجو را از مراحل توانمندسازی مددجویان دانست و افزود: علاوه بر این هم‌اکنون طرح راهبران شغلی نیز با کمک‌کار آفرین توانمند این استان در حال اجرا است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه این نهاد پارسال موفق به اجرای دو هزار و ۳۶۵ طرح اشتغال بااعتبار بیش از ۷۸ میلیارد تومان شده است، افزود: همچنین در هفت‌ماهه امسال نیز توانسته هزار و ۴۳۵ طرح اشتغال بااعتبار. حدود ۶۰ میلیارد تومان برای مددجویان اجرایی کند.

انتهای پیام/د

بهره مندی بیش از ۳ هزار مددجو از دوره‌های فنی و حرفه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.