مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از افزایش سطح مناطق شکار و صید ممنوع استان به ۲۴۵ هزار و ۳۹۸ هکتار خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه بند خاکی خروسان ازنا به مناطق شکار و صید ممنوع استان اضافه شد گفت: این منطقه دارای شرایط مسکونی است و سالانه پذیرای تعداد زیادی پرندگان آبزی و کنار آبزی است.

او اظهار داشت: در این راستا پس از مکاتبات با سازمان حفاظت محیط زیست و طرح موضوع در کمیته‌های تخصصی به استناد بند (و) ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست از ۱۸ آبان ماه سال جاری به مدت پنج سال به منظور حفاظت از تنوع زیستی استان این منطقه شکار و صید ممنوع در استان اعلام شد.

فتحی بیرانوند ادامه داد: این تالاب بر اثر ایجاد بند خاکی چند منظوره در سال ۷۱ توسط جهاد سازندگی در شهرستان ازنا ایجاد شد و مساحت سطح آبی آن ۱۲.۷ هکتار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در آخرین سرشماری انجام شده در این منطقه ۱۲۰ گونه پرنده مشاهده شد که ازاین مجموع ۳۵ گونه مهاجر آبزی و کنار آبزی و ۸۵ گونه خشک زی بودند.

او افزود: شاخص‌ترین پرندگان شناسایی شده در این تالاب اردک سر سبز و بلوطی، باکلان، فلامینگو، چنگر معمولی، کشیم بزرگ، چارخو، کاکلی سرسیاه هستند.

او عنوان کرد: ارزش تفرجی و گردشگری این منطقه در سال‌های گذشته باعث حمایت مردمی و ارتقای سطح آگاهی جوامع محلی شده است.

فتحی بیرانوند ادامه داد: وسعت این منطقه در شهرستان ازنا ۷۵۰ هکتار است که با اضافه شدن این منطقه، وسعت مناطق صید و شکار ممنوع استان به ۲۴۵ هزار و ۳۹۸ هکتار افزایش یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: وسعت مناطق صید و شکار ممنوع لرستان ۸.۶۶ درصد مساحت استان است که با ارتقای سطح این منطقه وسعت مناطق تحت مدیریت استان به ۱۶ درصد اقزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/م

افزایش سطح مناطق شکار و صید ممنوع در لرستان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.