مدیر روابط عمومی انتقال خون اصفهان گفت: ذخیره خون استان باید بالای هفت روز باشد، اما در حال حاضر میزان ذخیره کمتر از سه روز است.

لطفعلی جعفری جعفری مدیر روابط عمومی انتقال خون استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: با توجه به اینکه در فصل سرد سال هستیم آمار مراجعه برای اهدای خون و فرآورده‌های خونی در مراکز انتقال خون کاهش یافته است و این در صورتی است که نیاز بیماران به خون همانند گذشته باقی است.

جعفری افزود: ذخیره خون مرکز انتقال خون استان باید بالای هفت روز باشد، اما در حال حاضر میزان ذخیره در مرکز کمتر از سه روز است، به همین دلیل به همه گروه‌های خونی نیازمندیم از جمله گروه خونی o- و o+ نیاز بیشتری به آن احساس می‌شود، از مردم استان اصفهان تقاضا داریم که سازمان انتقال خون را یاری کنند تا این فصول را به خوبی به پایان برسانیم.

او در مورد شرایط اهداکنندگان خون اظهار داشت: اهداکنندگان خون باید از نظر سلامت روحی و جسمی در صحت کامل باشند و از لحاظ سنی ۱۸ سال تمام تا ۶۰ سال و اگر به صورت مستمر خون اهدا می‌کنند تا ۶۴ سال هم برای اهدای خون مورد پذیرش است.

جعفری مدیر روابط عمومی انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: پزشکان مستقر در مرکز انتقال خون اهداکنندگان را معاینه و در صورت داشتن شرایط اهدای خون اقدام به خون گیری می‌کنند.

او ادامه داد:با کاهش اهدای خون میزان پلاکت و سایر فاکتور‌های خونی هم کاهش می‌یابد در صورتی که بیماران نیازمند این فاکتور‌های خونی هستند.

جعفری مدیر روابط عمومی انتقال خون استان اصفهان گفت:افرادی که متقاضی انتقال خون هستند و دارو نیز مصرف می‌کنند باید با مشورت و تشخیص پزشک خون اهدا کنند، همه بیماران منعی برای انتقال خون ندارند و بیمارانی که نمی‌دانند منع انتقال خون دارند یا خیر می‌توانند با مراجعه به پزشک و اعلام شرایط بیماری مشاوره دریافت نمایند.

جعفری ادامه داد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دائمی است. چون بیمارانی مثل بیماران تالاسمی، هموفیلی، بیمارانی که دیالیز می‌شوند یا اعمال جراحی انجام می‌دهند در هر لحظه ممکن است به خون یا فرآورده‌های خونی نیاز پیدا کنند.

او در مورد مرکز انتقال خون شهرستان لنجان که به حالت نیمه تعطیل درآمده بیان کرد: مرکز انتقال خون شهرستان لنجان که توسط خیرین با تجهیزات مناسبی احداث و فعالیت خود را در دهه فجر شروع کرده است به دلیل کمبود نیرو در گذشته با مشکلاتی مواجه بود، اما در حال حاضر به مدت یک ماه است که روز‌های سه شنبه از ساعت  ۷:۳۰تا ۱ ظهر در این مرکز خون گیری انجام می‌شود.

جعفری مدیر روابط عمومی انتقال خون استان اصفهان عنوان کرد: بیشترین آمار اهدای خون در استان اصفهان مربوط به شهر اصفهان و در رده بعدی شهرستان کاشان قرار دارد.

جعفری گفت: از روز دوم آذر ماه سال جاری مرکز ثابت اهدای خون در شهرستان شاهین شهر مورد بهره برداری قرار گرفت که در روز‌های زوج از ساعت۷:۳۰ تا ۱ ظهر خون گیری در این مرکز انجام می‌دهد.



انتهای پیام/ش


شهر اصفهان و کاشان در صدر آمار انتقال خون در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.