استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمامی تمهید‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه با حضور حداکثری مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان اندیشیده شده‌است.

تمهید‌های لازم برای برگزاری انتخابات سالم در سیستان و بلوچستان اندیشیده شده است به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اهمیت انتخابات با هیچ چیز قابل قیاس نیست، اظهار داشت: لازمه برگزاری انتخابات سالم و باشکوه نظارت موثر بر اجرای قانون است.

او  تاکید کرد: مجریان انتخابات باید با مد نظر قرار دادن اصل بی طرفی بر پایه قانون عمل می‌کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و افزود: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای نشان دهنده اهمیت دادن به سرنوشت خود و کشورشان است.

او تاکید کرد: نام نویسی داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اجرای ماده ۴۵ قانون انتخابات و ماده ۲۱ آئین‌نامه اجرایی آن دهم آذر آغاز خواهد شد.

موهبتی بیان کرد: ضروری است افرادی که در خود توانمندی لازم را برای قانون گذاری و اجرای صحیح قانون می‌بینند با توجه به حوزه‌های انتخابیه مشخص شده نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان از جمله استان‌هایی است که در برخی از شهرستان‌های آن با فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در اطلاع‌رسانی قوانین انتخابات دارند، گفت: انتخابات باید همدلی را افزایش دهد و اگر این امر مهم به درستی اجرایی شود همه پیروز هستند.

موهبتی گفت: همه کاندیدا‌ها و طرفداران آنان باید معرفی را بجای تخریب مد نظر قرار دهند تا بهترین و اصلح‌ترین فرد برگزیده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: هدف، برگزاری انتخابات سالم است و هر کسی را که مردم با رعایت قانون به او رای دهند برای ما قابل قبول است.

او  با تاکید بر کاهش صندوق‌های سیار اخذ رای گفت: باید هر جا صندوق سیار وجود دارد اعضای آن به طور هماهنگ با اتوبوس جابجا شوند.

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: همه مسئولان ملزم به رعایت قوانین در انتخابات هستند و از هیچ کس پذیرفتنی نیست که بر خلاف آن عمل کند.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا افزود: مسئولان باید با اعتقاد به بی طرفی این مهم را به دیگران نیز منتقل کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: موضوع آموزش در ستاد انتخابات جدی گرفته شده و در این ارتباط کارگاه‌های آموزشی و مانور‌های انتخاباتی با حضور دست‌اندرکاران براساس برنامه زمان‌بندی در استان در حال برگزاری است.

علی زینی‌وند افزود: مشکلات در حوزه برگزاری انتخابات در سیستان و بلوچستان احصا و با برگزاری نشست‌هایی با مسئولان مربوطه رفع شده و یا درحال برطرف شدن است.

منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: از ۱۰ اردیبهشت هیات بازرسی انتخابات در این استان شروع بکار کرده و در کمترین زمان ممکن هیات‌های شهرستانی انتخاب شده اند که از این نظر در کشور رتبه نخست را بدست آورده‌ایم.

انتهای پیام/ع

برگزاری انتخابات سالم در سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار