کارشناس مسائل بین الملل گفت: نگاه تهاجمی آمریکا در قبال کشور‌های اسلامی و منطقه اثبات شده است.

ایران در راس محور مقاومت در دستور کار واشنگتن و غرب قرار گرفته است/ عوامل اغتشاشگر از مدت‌ها قبل برای چنین روز‌هایی سازماندهی شده بودندحسن هانی زاده کارشناس مسائل بین المللدر گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مداخلات آمریکا و اروپا در مسائل ایران، گفت: در طول سال‌های گذشته آمریکا ثابت کرده است که نگاه تهاجمی نسبت به کشور‌های اسلامی و منطقه دارد و سعی می‌کند بر اساس منافع، الگو‌ها و شاخص‌های خودش ساختار قدرت را در منطقه تعریف کند.

او افزود: در چند روز گذشته یک سری اعتراضات در چارچوب مدنی و قانون اساسی کشور صورت گرفت، اما ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و برخی رژیم‌های مرتجع عرب با دلار‌های نفتی خود در کنار آمریکا و اسرائیل قرار گرفتند و عوامل خود که از قبل سازماندهی شده بود با ارسال سیگنال‌هایی آن‌ها را در میان صفوف تظاهر کنندگان مدنی وارد کردند و ناهنجاری‌هایی را در سطح جامعه سازماندهی کردند.

هانی زاده تصریح کرد: با هوشیاری ملت و تسلط نیرو‌های انتظامی و امنیتی خوشبختانه اغتشاشات اخیر با هزینه کمتری مهار شد و مردم دریافتند که این یک توطئه سازمان یافته از غرب بوده است.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: آمریکایی‌ها با استفاده از فضای مجازی و ۳۵۰ رسانه معاند با زبان‌های مختلف در تحریک جوانان به حمله به تاسیسات دولتی، بانک‌ها ... ایفای نقش کردند.

او افزود: عوامل اغتشاشگر از مدت‌ها قبل برای چنین روز‌هایی سازماندهی شده بودند، کما اینکه در عراق و لبنان همین اتفاق رخ داد و آمریکایی‌ها محور مقاومت را هدف قرار دادند و راس محور مقاومت که ایران است، در دستور کار واشنگتن، غرب و برخی کشور‌های مرتجع عرب قرار گرفت که خوشبختانه خنثی شد.

هانی زاده ادامه داد: آمریکایی ها، رژیم صهیونیستی و برخی رژیم مرتجع عرب شکست سخت دیگری متحمل شدند، چراکه آمریکا که در برابر جنایات عربستان در قتل روزنامه نگار برجسته صعودی جمال خاشقچی، قتل آیت الله شیخ نمر و تظاهرات ۹ ساله مردم بحرین سکوت اختیار کرده اما در مورد ایران از تمام توان امنیتی، اطلاعاتی و رسانه‌های خود استفاده کرد تا بتواند آشوب‌ها را ادامه دهد، ولی با شکست مواجهه شد.

کارشناس مسائل بین الملل یادآور شد: خوشبختانه راهپیمایی که در سطح شهر‌های مختلف خوزستان در محکو م کردن این اغتشاشات پاسخ کوبنده‌ای به توطئه آمریکا و غرب بوده است و در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران باید وارد پروسه سیاسی شود و از طریق تشکیل یک کمیته حقوقی به نهاد‌های بین المللی علیه آمریکا و غرب شکایت کند.


بیشتر بخوانید:پاسخ مثبت ۳ کشور به نامه رئیس جمهور/برگزاری نشست مشترک کمیسیون برجام ۱۵ آذر/قطع مقطعی اینترنت اقدامی ضروری بود 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار