فرماندار شهرستان کرمانشاه بااشاره به رونق صنعت پرورش اسب در منطقه ماهیدشت از مدیران میراث فرهنگی و جهادکشاورزی خواست که جشنواره اسب را در این منطقه برگزار کنند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فضل الله رنجبرفرماندار شهرستان کرمانشاه گفت : ما امروز شاهد رونق صنعت پرورش اسب و صنایع وابسته به آن در بخش ماهیدشت هستیم.

او با اشاره به سابقه تاریخی ماهیدشت در صنعت پرورش اسب، گفت : این منطقه به عنوان خاستگاه اسب نژاد کرد در جهان شناخته شده است.

فرماندار کرمانشاه گفت: باید به خوبی از ظرفیت‌های ماهیدشت در زمینه برگزاری جشنواره‌های مرتبط با اسب و رونق این صنعت در استان استفاده کنیم تا زمینه توسعه اقتصادی کرمانشاه فراهم شود.

رنجبر با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه رونق پرورش اسب در این منطقه، گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف مرتبط با اسب کرد در ماهیدشت می‌تواند گردشگران و علاقه‌مندان به صنعت پرورش اسب را به کرمانشاه جذب کند.

او افزود: بخش‌ها و دهستان‌های استان تجربه‌های خوبی در زمینه برگزاری جشنواره‌های مختلف دارند و در صورتی که برنامه‌ریزی لازم انجام شود، می‌توانند میزبان جشنواره‌های مرتبط با اسب باشند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به میزبانی کرمانشاه در رویداد جهانی گردشگری روستایی و عشایری گفت: از مدیران میراث فرهنگی تقاضا داریم که ظرفیت روستا‌های شهرستان کرمانشاه از جمله بخش ماهیدشت در رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ به خوبی به جهان معرفی شود.

 

 

انتهای پیام/د

شاهد رونق صنعت پرورش اسب و صنایع وابسته به آن در بخش ماهیدشت هستیم

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.