امیدواریم بتوانیم دست پر از میدان خارج شویم

سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت:می‌دانیم بازی با سپاهان کار آسانی در پیش نداریم اما امیدواریم بتوانیم دست پر از میدان خارج شویم و این حق هر تیمی چه به عنوان مهمان و چه به عنوان میزبان است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین فرکی سرمربی تیم فوتبال پیکان امروز در نشست خبری پیش از دیدار فردای تیمش برابر سپاهان اصفهان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اظهار داشت: وظیفه‌ام بود که با حضور در نشست خبری گوشه‌ای از زحمات اصحاب رسانه را جبران کنم و از مدیران رسانه‌ای ۲ تیم که با وجود تأخیر من این شرایط را فراهم کردند تشکر می‌کنم.

او افزود: این بازی و ۲ بازی دیگر از جام حذفی معوقه هستند که در زمان خودش برگزار نشده و در این شرایط، به اصفهان آمده‌ایم که این بازی را برگزار کنیم. در دومین دیدار خود در جام حذفی به مصاف تیم بزرگ سپاهان می‌رویم و امیدوارم بتوانیم به عنوان تیم مهمان عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذاریم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان ادامه داد: با توجه به تغییراتی که در این فصل داشتیم تا هفته ششم و هفتم لیگ هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده بودیم هرچند عملکرد خوبی داشتیم. در ۳ هفته اخیر نیز بازی‌های خوب و قابل قبولی برابر حریفان خود انجام دادیم و از ۹ امتیاز ممکن ۷ امتیاز کسب کردیم که این امر می‌تواند به شرایط روحی تیم کمک کند و هم‌اکنون نیز در ۲۴ روز باید ۶ بازی انجام دهیم؛ آن هم بازی‌هایی که تمام آن‌ها دشوار است و ۲ بار باید با سپاهان در جام حذفی و لیگ بازی کنیم.

فرکی گفت: مطمئناً هر ۲ تیم شناخت خوبی از یکدیگر دارند. تجربه بازی با سپاهان را فصل گذشته و در بازی برگشت در تهران دارم که بازی خوبی بود و ما یک بر صفر شکست خوردیم. سپاهان نسبت به فصل قبل تغییرات گسترده‌ای نداشته و این تیم را کاملاً می‌شناسیم و آنالیز کرده‌ایم. سپاهان جایگاه خوبی در جدول دارد و در لیگ و جام حذفی شانس قهرمانی دارد، با این تفاوت که جام حذفی، جام شگفتی‌ها است و هر اتفاقی می‌تواند در آن رخ دهد.

او اضافه کرد: برای ارائه یک بازی خوب و قابل‌قبول برابر سپاهان آماده هستیم. می‌دانیم کار آسانی در پیش نداریم، اما امیدواریم بتوانیم دست پر از میدان خارج شویم و این حق هر تیمی چه به عنوان مهمان و چه به عنوان میزبان است. جام حذفی شرایط خاص خود را دارد و این حق را برای خود قائل هستیم که مقابل سپاهان تلاش کنیم تا پیروز شویم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان درباره اینکه سپاهان خیلی کم گل خورده و پیکان خوب گل زده و تقابل با خط دفاع این تیم را چطور ارزیابی می‌کند، تصریح کرد: فقط باید منتظر این دیدار باشیم و ببینیم می‌توانیم عملکرد خوب خود در خط حمله را مقابل خط دفاع قابل‌احترام و مستحکم سپاهان تکرار کنیم یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد نشان می‌دهد که خط حمله قابل احترامی داریم که هر تیمی در لیگ باید مقابل ما با تمرکز بیشتری بازی کند. این موضوع و تقابل برای خود من هم جذاب است و باید ببینیم فردا چه اتفاقی خواهد افتاد.

فرکی در پاسخ به سئوالی درباره جابه‌جایی امینی و شیخ‌ویسی درون دروازه تیمش بیان کرد: خوشبختانه میرزاپور از مربیان خوب، باسابقه و خوش‌نام است که هم در سطح بالای فوتبال حضور داشته و هم مربی‌گری کرده است و امسال از وجود ایشان استفاده کرده‌ایم. در ابتدای فصل تغییراتی داشتیم و فکر می‌کنم به جز شیخ‌ویسی و امینی، علیرضا رضایی جوان را هم داریم که در تیم امید ما است که مطمئناً در آینده از او بیشتر خواهید شنید، اما، چون شروع خوبی در لیگ با شیخ‌ویسی نداشتیم تصمیم گرفتیم فرصت را در اختیار مهدی امینی بگذاریم. فصل گذشته به شیخ‌ویسی فرصت و میدان دادم و در این فصل هم قصد داشتیم از دروازه‌بان‌های فصل گذشته استفاده کنیم، ولی برخی اوقات اتفاقاتی می‌افتد که دروازه‌بان به هر دلیلی اعتماد به نفس و روحیه لازم را ندارد و این موضوع جنبه روحی دارد، وگرنه از نظر فنی مشکی با هیچ‌کدام از دروازه‌بان‌های خود نداشته‌ایم.
شیخ‌ویسی در استقلال خوزستان در جام باشگاه‌ها بازی کرده و مهدی امینی در سپاهان شاگرد خود من بوده و پیشرفت کرد و به تیم ملی امید رسید. این جابه‌جایی‌ها بیشتر جنبه روحی و روانی داشت و، چون ساختار دفاعی ما هنوز شکل منسجمی به خود نگرفته و گل‌هایی که دریافت می‌کردیم به دلیل اشتباه مدافعان یا دروازه‌بان بود منجر به این جابه‌جایی بین امینی و شیخ‌ویسی شد. الان شیخ‌ویسی برگشته و از هر دروازه‌بانی که عملکرد خوبی داشته باشد استفاده می‌کنیم. در ۳ هفته اخیر شیخ‌ویسی آمده و عملکرد خوبی داشته و از هر دروازه‌بانی که عملکرد و شرایط روحی خوبی داشته باشد استفاده می‌کنیم.

او درباره بازگشت به اصفهان و اینکه گویا در گذشته دل خوشی از هواداران سپاهان نداشت، گفت: این سئوال را این‌طور نپرسید. یکی از بهترین خاطرات خود را با مردم اصفهان دارم و هواداران این تیم را تنها در ورزشگاه خلاصه نمی‌کنم، چون سپاهان در تمام استان اصفهان و جا‌های دیگر هوادار دارد که برای من قابل احترام هستند. همیشه تلاش کرده‌ام به گذشته بازنگردم و اتفاقات ناخوشایندی که برای هر مربی در هر ورزشگاهی می‌تواند رخ دهد را یادآوری نکنم. چیزی که برای من مهم است خاطره خوش من از سپاهان است و هیچگاه آن روز‌های خوب را فراموش نمی‌کنم و هیچ‌کس نمی‌تواند آن قهرمانی را از تاریخ حذف کند. خیلی‌ها برای این قهرمانی تلاش کردند که من هم یکی از آن‌ها بودم. این قهرمانی در کارنامه سپاهان، من، بازیکنان و مربیان ثبت شده و سعی می‌کنم بیشتر به خاطرات خوب فکر کنم تا اتفاقات بد و هواداران واقعی فوتبال برای من قابل احترام هستند، ولی ممکن است در بین هواداران چند نفر هم پیدا شوند که رفتاری انجام دهند که ناخواسته است و برای فوتبال خوشایند نباشد، نه برای من. چنین اتفاقاتی برای پرافتخارترین مربی هم ممکن است بیفتد و خیلی به این موضوعات فکر نمی‌کنم. تمام مردم کشور به خصوص مردم خوزستان و اصفهان برای من عزیز هستند و از این ۲ شهر خاطره ورزشی خوب دارم، چون ۲ قهرمانی در آن‌ها به دست آوردم و توانستم مردم را خوشحال کنم و هیچ‌وقت شب قهرمانی سپاهان و جو شهر اصفهان در آن شب را فراموش نمی‌کنم. هیچ ناراحتی و دلخوری از هیچ‌کس ندارم و نخواهم داشت.

فرکی درباره عدم حضور برخی سرمربیان در نشست‌های خبری گفت: اگر غیبت موجه باشد روی آن بحثی نیست، اما در این چند سال به جز یک مورد که پرواز ما لغو شد و به نشست نرسیدیم، یک بار هم در نشست‌های خبری غیبت نداشتم و با تمام احترامی که برای کادرفنی قائل هستم تلاش کردم شخصاً در نشست‌ها حضور یابم و به خبرنگاران احترام بگذارم. این وظیفه ما است که قانون تعیین کرده است و امیدوارم همکاران ما این موضوع را رعایت کنند و به آن یک‌طرفه نگاه نکنند، چون ممکن است یک روز خوشحال و یک روز ناراحت باشیم و نخواهیم حرف بزنیم، اما یادمان باشد که یک روز هم ممکن است بخواهیم حرف خود را از طریق رسانه‌ها مطرح کنیم و هر ۲ لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
انتظار تماشاگران تیم‌های پرهوادار هم این است که سخنان سرمربی تیمشان را قبل و بعد از بازی بشنوند. ما قانون‌گذار نیستیم و سازمان لیگ قانون‌گذار است و امیدوارم اگر کسی از قانون تخطی می‌کند با او برخورد شود.

انتهای پیام/م

 

نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال پیکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.