مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست فراهان گفت: برنامه ریزی دشمن برای آشوب در ۹ دیماه بود که سهمیه بندی بنزین فرصتی برای سوءاستفاده دشمن شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مصطفی مشایخی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست نهضت سواد رسانه در فراهان با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: بر اساس اعترافات شبکه‌های غربی، فضای مجازی محور آموزش اغتشاش گران بوده است و برنامه ریزی دشمن برای ۹ دی ماه بود که سهمیه بنزین فرصتی برای سوءاستفاده دشمن را فراهم کرد.

برنامه ریزی دشمن برای آشوب در ۹ دی بود که از سهمیه بندی بنزین سوءاستفاده کرد

مشایخی افزود: در حال حاضر از ۳ هزار شبکه ماهواره‌ی قابل دریافت ۲۵۰ شبکه فارسی زبان و هجمه‌های این شبکه‌ها علیه ما است و ۴۰ اتاق فکر علیه ایران برای این شبکه‌ها کار می‌کند.

او با بیان اینکه همه تحت تاثیر رسانه هستیم، اما این تاثیر در فرزندان بیشتر است و باید ورود‌های ذهن را کنترل کنیم اظهار کرد: تغییرات فرهنگی و سبک زندگی هم تحت ثاثیر رسانه صورت می‌گیرد که نگهداری حیواناتی مانند سگ و گربه در خانه و روابط دختر و پسر در سن پایین را در جامعه شاهد هستیم .

تغییرات فرهنگی و سبک زندگی پایین در جامعه رهاورد رسانه غربی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه تغییرات فرهنگی و سبک زندگی پایین در جامعه رهاورد رسانه غربی است اضافه کرد: امروزه فضای مجازی قتلگاه جوانان شده است و این فضا را تبدیل به جولانگاهی برای ترویج فرهنگ غرب و ابتذال کرده است.

او ادامه داد: تاثیرات رسانه تدریجی است و آرام آرام سبک زندگی را دستخوش تغییر می‌کند و اگر ذهن فرزندان در فضای مجازی رها شود، جای ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها عوض می‌شود، و اگر کار فرهنگی صورت نگیرد، آسیب‌ها بیش از این خواهد بود.

جنگ نرم در سه حوزه دیداری، شنیداری و نوشتاری صورت می‌گیرد

کارشناس رسانه تصریح کرد: جنگ نرم در سه حوزه دیداری، شنیداری و نوشتاری صورت می‌گیرد و در حوزه دیداری بالاترین اثر را می‌گذارد که مهمترین عامل پایین آمدن بلوغ جنسی، دیدن تصاویر مستهجن است.

او گفت: خانواده‌ها برای این که فرزندانشان کمتر در فضای این آسیب‌ها قرار بگیرند، باید برنامه ریزی کنندو اگر اکنون برای اوقات فراغت فرزندانمان هزینه کنیم در آینده آسیب کمتری به کودکانمان می‌رسدو اگر غفلت کنیم با هزینه‌های بالاتر آسیب‌های وارده را نمی‌توانیم جبران کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: خوشبختانه کمترین معضلات آسیب را در منطقه فراهان شاهد هستیم، اما باید در بحث مقابله با آسیب‌های رسانه کار فرهنگی صورت گیرد.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.