رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی از برگزاری اردو‌های هفت اقلیم برای دانشجویان استان مرکزی خبر داد.

اردو‌های هفت اقلیم برای دانشجویان استان مرکزی برگزار می‌شود / پرداختن به دفاع مقدس و شهدا یکی از محور‌های مهم جنگ فرهنگیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حجت الاسلام مهدی ایمانی مقدم رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی استان امام (ره) است اردو‌های هفت اقلیم برای آشنایی دانشجویان با هفت مکانی که امام بیشتر در آنجا بوده اند در نظر گرفته شده که تاکنون استقبال‌های زیادی همراه داشته است.

حجت الاسلام ایمانی مقدم افزود: اردو‌های راهیان نور و در این یک سال اخیر اردو‌های هفت اقلیم اثرات بسیار مطلوبی بر روی دانشگاه‌ها گذاشته که این کار‌ها باید استمرار داشته باشند.

او اضافه کرد: بسیاری از دانشجویان در بازدید‌هایی که از اردو‌های هفت اقلیم داشته اند از برخی مسائل موجود شگفت زده شده بودند و این هفت اقلیم تاثیرات بسیار مناسبی بر روی اعتقادات آن‌ها گذاشت و لذا این‌ها نشان از این دارد که دانشجویان نیازمند این معارف دفاع مقدس هستند.

پرداختن به دفاع مقدس و شهدا یکی از محور‌های مهم جنگ فرهنگی

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی بیان کرد: امروز کار فرهنگی در دانشگاه‌ها باید با محوریت دفاع مقدس و شهدا باشد چراکه در جنگ فرهنگی یکی از محور‌های مهم پرداختن به این مسائل است.

او با بیان اینکه در انقلاب اسلامی هرکجا که با روحیه جهادی و انقلابی عمل کرده ایم نتایج موثری را گرفتیم، اما متاسفانه هر کجا جناحی و سیاسی بازی شده دچار حاشیه‌ها شده ایم؛ شهدا با دفاع همه جانبه وظایف خود را به خوبی انجام دادند و امروز نوبت ماست که به وظیفه خود عمل کنیم چراکه آن چیزی که از مدیریت‌های ما ماندگار خواهد شد کار کردن برای ارزش‌های شهدا و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام ایمانی مقدم گفت: امروز هم طرح یک روزه با محوریت اماکن مربوط به دفاع مقدس استان مرکزی همچون المان‌های نصب شده در استان، بازدید از خانواده‌های شهدا و جانبازان، بازدید از محل زندگی کربلایی کاظم ساروقی و سایر مکان‌های دیگر در نظر گرفته شده است.

تلاش برای معرفی شناسنامه دفاع مقدس استان مرکزی به دانشجویان

او اضافه کرد: استفاده از راویان و اساتید برجسته دفاع مقدس و معارف هم در این طرح مد نظر است که از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم شناسنامه دفاع مقدس استان را به دانشجویان بشناسانیم.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی بیان کرد: در استان مرکزی ۷۵ مرکز دانشگاهی داریم که هزارو ۸۳۴ واحد معارفی،۹۱۷ کلاس درس هستند و ۵۰ درصد آن مربوط به اراک است که فعلا تمرکزمان را برای این طرح بر روی شهر اراک می‌گذاریم و در مرحله بعد در سطح استان مرکزی انجام می‌دهیم.

او تصریح کرد: ۸ سال دفاع مقدس دانشگاه علمی انقلاب اسلامی بود و این دانشگاه‌های امروز به عنوان دانشگاه نظری هستند وسیره و زندگی هرکدام از شهدای انقلاب اسلامی به میزان چند صد پایان نامه می‌توان بر روی آن‌ها پرداخت و امروز نیاز است بر روی این مسائل در دانشگاه‌ها کار کنیم.

زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی یک رسالت بزرگ برای دانشگاهیان

حجت الاسلام ایمانی مقدم با اشاره به اینکه امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی یک رسالت بزرگ برای دانشگاهیان است که باید خیلی قابل توجه باشد گفت: در بسیاری از کشور‌هایی که بازدید داشتیم مکان‌های بسیار زیبایی برای مدافعان کشورشان در نظر گرفته بودند که اصلا قابل مقایسه با ایران نیست و به نوعی ما برای شهدایمان کم گذاشته ایم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.