مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به ضرورت مشارکت دانشگاه‌ها در بازنگری طرح جامع گردشگری این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در جلسه هم اندیشی با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: طرح جامع گردشگری باید با توجه به نیاز‌های استان و با رویکرد توسعه محور بازنگری شود.

او اظهار کرد: گردشگری استان در سال‌های اخیر متحول شده و شاهد اتفاقات مثبتی در این حوزه هستیم که می‌توان نتیجه اقدامات صورت گرفته را از افزایش ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی و افزایش بازدید از موزه‌ها مشاهده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: عملیات بازسازی و مرمت و احیا بسیاری از آثار و ابنیه‌های تاریخی در دو سال گذشته با رشد چشمگیر همراه است و این موضوع نیز موجب رونق معرفی و تبلیغ جاذبه‌ها شده است.

فلاحی تاکید کرد: نتیجه تحولات اخیر موجب شد تا اردبیل به عنوان پایتخت کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۳ انتخاب شود و ظرفیت آن در سطح ملی و بین الملل معرفی شده است.

او با بیان اینکه این حوزه نیازمند زیرساخت‌های علمی و پژوهشی و پیاده سازی ایده‌های خلاقانه است، گفت: به ویژه انتظار می‌رود دانشگاه‌ها در ایجاد مسیر علمی و ارائه ایده‌های نوین یاریگر ما باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اذعان به اینکه گردشگری محور توسعه استان است، ادامه داد: این مجموعه به عنوان یک دستگاه اجرایی آماده مشارکت و پیاده سازی ایده‌های علمی است.

فلاحی با ذکر مثالی به شکل گیری مفاهیم گردشگری دیجیتال، گردشگری زمستانی و گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: در تمامی این حوزه‌ها اردبیل قابلیت‌های متعددی دارد و لازم است دانشگاه یاریگر ما در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها باشد.

انتهای پیام/ح

افزایش ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی در اردبیل

برچسب ها: دانشگاه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.