با شروع فصل سرما شیوع ویروس آنفولانزا بیش از هر زمان دیگری شدت می گیرد که رعایت نکات بهداشتی لازم و ضروری است.

بیماری آنفولانزا را جدی بگیریمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منوچهر کرمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به شیوع بیماری آنفولانزا در فصل سرما  بر پیشگیری و رعایت نکات ایمنی از سوی مردم تاکید کرد.

او با اشاره به رعایت نکات ایمنی از سوی افراد در مکان های عمومی گفت: برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا  افراد از حضور و قرار گرفتن در مکان های با تجمع بالا خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه افزود: خودداری از روبوسی، دست دادن  به ویژه با افرادی که علائم سرما خوردگی دارند به طور جدی از سوی افراد مورد توجه قرار گیرد.

کرمی  بیان کرد: رعایت فاصله حداقل یک متری با  افراد دارای علائم سرماخوردگی و آنفولانزا برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ضروری است.

او در ادامه افزود:  شاغلان، کارکنان و دانش آموزان در صورت بروز علائم سرما خوردگی حتما در منزل استراحت کامل و از حضور در مکان های پر تردد به طور جدی خودداری کنند تا خطر انتقال و ابتلا به دیگران کاهش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به تفاوت های سرما خوردگی و آنفولانزا بیان کرد: شروع تب ناگهانی،تنگی نفس و بروز علائم با شدت بالا از مهمترین علائم جدی ابتلا به آنفولانزا است.

کرمی در ادامه افزود: در برخی از افراد که دارای علائم سرما خوردگی هستند اگر خلط خونی و تنگی نفس بروز کند لازم است هر چه سریعتر و در اسرع وقت به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنند چرا که احتمال ابتلا به آنفولانزا در این افراد بالا است.

انتهای پیام/د.ا

شیوع بیماری آنفولانزا در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار