مسئول واحد بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان همدان از راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص آنفولانزا در همدان خبر داد.

ایجاد آزمایشگاه تشخیص آنفولانزا در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فیروزه کربلایی‌زاده در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان با بیان اینکه طبق پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی امسال امکان فعال شدن آنفولانزای پرندگان وجود دارد، اظهار کرد: باید در این خصوص آمادگی لازم وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: با ترکیب ویروس آنفولانزای پرندگان با ویروس آنفولانزای انسانی حالت نوترکیبی ویروس ایجاد می‌شود که لزوم آگاهی از این موضوع، وجود دارد و باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شود.

دکتر کربلایی‌زاده با بیان اینکه پیش از این آزمایش‌های گرفته شده برای تشخیص به استان کرمانشاه و تهران ارسال می‎شد، بیان کرد: امسال خوشبختانه آزمایشگاه همدان مجهز شده است.

وی با بیان اینکه در بحث آمادگی برای مقابله با این بیماری، اداره دامپزشکی همکاری خوبی دارد؛ همکاری نیروهای انتظامی با تیم‌های اعزامی مرکز بهداشت شهرستان در ترمینال‌ها، فرودگاه و... برای انجام اقدامات لازم را خواستار شد.

مسئول واحد بیماری‌های مرکز بهداشت همدان با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی از سوی صدا و سیما برای اقدامات پیشگیرانه، افزود: آموزش به معلمان، مدرسان و دانش‌‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش و زائران از سوی سازمان حج و زیارت مورد توجه است.

وی با اشاره به ایجاد هماهنگی درون‌بخشی و بین‌بخشی و هماهنگی با مرکز مدیریت بیماری وزارت بهداشت و استان‌های همجوار به منظور مراقبت از بیماری، گفت: در مرکز آموزشی درمانی سینا (فرشچیان) دو اتاق ایزوله تنفسی وجود دارد و از لحاظ آزمایشگاه هم آمادگی داریم.

دکتر کربلایی‌زاده با بیان اینکه از 2 هزار و 800 واکسن آنفولانزا وارد شده، 2 هزار مورد تزریق شده است، افزود: اکنون از لحاظ دارو مشکلی نیست و آموزش لازم برای انجام نمونه‌گیری به کارکنان ارائه شده است.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار