طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی سمنان همزمان با دانشگاه‌های علوم‌پزشکی قزوین و کاشان به صورت ویدئو کنفرانس با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نوید دانایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در این مراسم گفت: طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» به صورت نمونه در شهر سمنان در مرکز‌های بهداشت شهری و روستایی شهید مطلبی، فامیلی و خیرآباد آغاز شد.

او افزود: برای اجرای طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت از هر خانه یک نفر به عنوان سفیر سلامت انتخاب می‌شود که مقبولیت و نفوذ در خانواده، دارا بودن بالای ۱۸ سال سن و سواد بالای هشت کلاس شرط انتخاب فرد به عنوان سفیر سلامت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: بیش از ۵۲ هزار نفر تحت پوشش سه مرکز خانه بهداشت شهری و روستایی انتخاب شده برای اجرای طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت هستند.

دانایی ابراز کرد: در سه مرکز بهداشت انتخاب شده ۱۵ هزار خانوار تحت پوشش قرار دارند که آموزش ۱۵ هزار سفیر سلامت پیش‌بینی شده است.

او تصریح کرد: ۱۰ مرکز جامع سلامت، پنج خانه بهداشت و ۶۰ پایگاه سلامت به مردم سمنان خدمات رسانی می‌کنند و پایگاه‌های انتخاب شده برای اجرای نمونه طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت از سه مرکز بهداشت در مناطق شهری و روستایی انتخاب شده است.

در آیین آغار به کار طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت در سمنان، جعفر صادق تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت حضور داشت.

دانشگاه علوم پزشکی سمنان، نزدیک به سه هزار دانشجو دارد که ۲ رشته مقطع کاردانی، ۱۸ رشته مقطع کارشناسی، ۱۰ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۲ رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می‌شود.

این دانشگاه هشت دانشکده، ۶ بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان‌های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام / ن

پنج خانه بهداشت و ۶۰ پایگاه سلامت به مردم سمنان خدمات رسانی می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.