در مرحله نخست اجرای طرح مسکن ملی بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان همدان ساخته خواهد شد.

ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ مسکن ملی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن ربانی ارشد  مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: در مرحله نخست اجرای طرح مسکن ملی بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر‌های این استان ارائه می‌شود.

او افزود: در مجموع بیش از ۲ هزار واحد مسکن ملی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر و یک هزار و ۵۰۰ واحد در شهر‌هایی با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر استان به متقاضیان داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان با اشاره به اینکه همدان در اولویت جاری ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن قرار دارد، بیان کرد: در مرحله نخست این طرح نزدیک به ۱۲۰ واحد مسکونی مسکن ملی برای اقشار ویژه از جمله ایثارگران، خانواده‌های ۲ معلول و در قالب خیرین مسکن‌ساز پیش‌بینی شده است.

ربانی‌ارشد ساخت این تعداد واحد مسکن ملی در استان را ضروری دانست و بیان کرد: واحد‌های مسکونی طرح مسکن ملی استان همدان به صورت آپارتمان ساخته می‌شود.

او عنوان کرد: به هر سه جانباز (بیش از ۲۵ درصد) که تاکنون از تسهیلات دولتی استفاده نکرده‌اند، یک زمین برای ساخت مسکن ملی واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه سامانه ثبت‌نام این طرح به زودی برای اهالی همدان باز می‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس اولویت‌بندی، متقاضیان همدانی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این طرح، درخواست خود را برای خرید خانه ثبت کنند.

ربانی ارشد اضافه کرد: مرحله نخست طرح اقدام ملی و تولید مسکن، در ۱۰ استان سیستان و بلوچستان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، قم، چهارمحال و بختیاری، کردستان و گلستان ثبت نام انجام می‌شود.

او تاکید کرد: کارگزاران برای ساخت این واحد‌های مسکونی سودی از متقاضیان دریافت نمی‌کنند و تنها هزینه تمام شده ساخت هر واحد از متقاضیان دریافت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت : متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی www.tem.mrud.ir شرط‌های نام‌نویسی در این طرح را مطالعه و اقدام به ثبت نام و بارگذاری مدارک خود کنند.

ربانی ارشد ادامه داد: متاهل بودن، نداشتن خانه توسط خود و همسر، خانه اولی بودن، پنج سال سکونت در شهر مورد نظر و سبز بودن فرم «ج» آن‌ها (استفاده نکردن از تسهیلات و یارانه‌های ارگان‌های دولتی) از شرط‌های لازم ثبت‌نام متقاضیان در این طرح است.

او اضافه کرد: پس از پایان مرحله نخست نام‌نویسی، آمار اولیه تعداد ثبت‌نام کنندگان مشخص و با توجه به نیاز، تعداد سهمیه‌های هر شهر کاهش یا افزایش داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان افزود: اگر تعداد متقاضیان واجد شرایط شهر همدان زیاد باشد سهمیه واحد‌های مسکونی طرح اقدام ملی و تولید مسکن این شهر افزایش می‌یابد.

ربانی ارشد با اشاره به اینکه متقاضیان باید نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان آورده داشته باشند، اضافه کرد: به متقاضیان هر یک از واحد‌های مسکونی این طرح بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ ساله با سود ۱۸ درصد واگذار می‌شود.

او بیان کرد: زمین این واحد‌ها نیز امسال قیمت گذاری می‌شود و پس از گذشت ۲ سال، در اقساط ۳۶ ماهه از متقاضیان دریافت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: در طرح اقدام ملی و تولید مسکن شهر همدان، خانه‌های مسکونی در کوی شهید مدنی و کوی شهید بهشتی ساخته می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

ساخت مسکن ملی در همدان

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.