سیفی زاده گفت: تعداد تیم‌های حاضر در لیگ امسال بیشتر شده و باید سطح کیفی داوران را بالاتر ببریم تا اشتباهات در این بخش به حداقل ممکن برسد.

پیام سیفی زاده مسئول برگزاری مسابقات لیگ بسکتبال و عضو کمیته داوران فدراسیون در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص انتقاد تیم‌ها از داوری اظهار داشت: برخی تیم‌ها به لیگ اضافه شدند و تعداد تیم‌ها در لیگ امسال افزایش داشته که این موضوع مایه خوشحالی و نشان دهنده روند رو به رشد بسکتبال کشورمان است. هر انسانی اشتباه می‌کند و داوران هم از این قائده مستثنی نیستند اما تلاش می‌کنیم تا این اشتباهات به حداقل برسد.  

رئیس کمیته داوران در ادامه گفت: طبیعتا وقتی تعداد تیم‌ها بیشتر شده ما نیز به داوران بیشتری نیاز داریم و به اعتقاد من داوران ایرانی در دوره‌های اموزشی که برای آن‌ها برگزار شد، آموزش های خوبی دیدند و اکنون می توانند بازی‌های بزرگ را قضاوت کنند. هر انسانی اشتباه می‌کند و داوران هم از این قائده مستثنی نیستند اما تلاش می‌کنیم این اشتباهات به حداقل برسد تا همانطور که تعداد تیم‌های حاضر در لیگ بیشتر شده و سطح فنی رقابت‌ها بالاتر رفته، بتوانیم سطح داوری را نیز بالاتر ببریم و اشتباهات در این بخش را به حداقل برسانیم.


بیشتر بخوانید: هاشمی:همه بازی ها سخت است/ باید هدفمند تر باشیم


سیفی زاده افزود: تاکنون کلینیک‌ها و کلاس‌های آموزشی مفیدی برای داوران برگزار شده و این روند ادامه خواهد داشت زیرا تیم‌های خیلی خوبی داریم و در بسیاری از بازی ها، برنده تا آخرین دقایق مشخص نمی‌شود؛ بنابراین باید سطح کیفی قضاوت‌ها را بالاتر ببریم.  

او درباره شکایت بازیکنان از باشگاه ها بابت پرداخت نشدن مطالباتشان گفت: تمام بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم‌های لیگ می‌دانند که در صورت پرداخت نشدن مطالباتشان از جانب باشگاه‌ها باید شکایت خود را برای فدراسیون بفرستند تا در کمیته انضباطی پیگیری شود و اگر بتوانیم از طریق همین کمیته حقوق بازیکنان و اعضای تیم‌ها را پرداخت می‌کنیم. در غیر این صورت پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود. خوشبختانه در حال حاضر پرونده‌ای در کمیته انضباطی وجود ندارد و نیازی به نگه داشتن پرونده‌ها در این کمیته نیست، زیرا اگر باشگاه محکوم شود، باید طلب بازیکن را  بپردازد.


بیشتر بخوانید: نیکخواه بهرامی: امسال رقابت‌های سخت تری در لیگ وجود دارد/ بازی خوبی انجام دادیم


مسئول برگزاری مسابقات لیگ بسکتبال افزود: خوشبختانه تا به امروز هیچ تیم، بازیکن و تماشاگری مرتکب تخلف نشده و هیچ شکایتی برای مسائل انضباطی به دست ما نرسیده است. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. قضاوت‌ها نیز به خوبی انجام شده و ما سعی می‌کنیم در ادامه عملکرد بهتری داشته باشیم بازیکنان، مربیان و هواداران کمتر عصبانی شوند.  

انتهای پیام/ 

اظهارات رئیس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار