نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: گسترش حاشیه‌نشینی در این استان حاصل کم کاری گذشتگان است و باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها با همراهی مردم معضل حاشیه‌نشینی را رفع کنند.

حاشیه‌نشینی سیستان و بلوچستان حاصل کم کاری گذشتگان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان  در بازدید سرزده از اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که با حضور معاونان دفتر نماینده، ولی فقیه و نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان انجام شد، با اشاره به معضلات حاشیه‌نشینی موجود در استان، اظهار داشت: تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید با همراهی مردم نه تنها به حل معضل حاشیه‌نشینی بپردازند بلکه از بوجود آمدن منطقه حاشیه‌نشین جدید در این خطه پهناور جلوگیری کنند.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: چنانچه در گذشته اقدامات لازم برای جلوگیری از ایجاد حاشیه نشینی در سیستان و بلوچستان انجام می‌شد امروز این معضل دامنگیر شهر‌های استان نبود در واقع این معضل حاصل کم کاری گذشتگان است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حاشیه‌نشینی در شهر‌ها ناشی از وجود مشکلات در روستاهاست، تاکیدکرد: باید به روستا‌ها بیش از پیش توجه شود و با تشکیل مراکز تجمع یا تجمیع روستا‌ها به مردم خدمات بیشتر و بهتری ارائه کرد تا از مهاجرت آنان به حاشیه شهرها، جلوگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین محامی با تاکید بر اینکه کار در حوزه حاشیه‌نشینی تنها مختص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیست و همه در این زمینه نقش دارند، تصریح کرد: اگر در حوزه حاشیه نشینی برنامه ریزی و تدبیر لازم صورت نپذیرد، دوباره شاهد افزایش حاشیه نشینی خواهیم بود.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه سود اصلی در حاشیه‌نشینی را زمین خواران و سودجویان می‌برند، گفت: فعالیت‌های انجام شده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در سال‌های اخیر، حاکی از فعالیت‌های بسیجی وار و جهادی است.

وی ادامه داد: مسکن از نیاز‌های ضروری انسان است که باید در جامعه اسلامی پاسخ خوبی داده شود، در حال حاضر دچار مشکلاتی در این بخش هستیم که باید با تلاش مضاعف این معضل مرتفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خطاب به کارکنان این نهاد خاطرنشان کرد: عنوان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئولیت بیشتری را بر دوشمان می‌گذارد، اینکه عمر انسان در خدمت به نیازمندان ومستضعفان صرف شود توفیقی است که هرکس لایق آن نیست و باید سپاسگزار خداوند باشید.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به محرومیت‌ها و معضلات و مشکلات موجود در استان، افزود: در روایات بر برآورده کردن نیاز نیازمندان و خوشحال کردن مردم خصوصا مسلمانان تاکید زیادی شده است بر همین اساس با توجه به فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فعالیت‌های این نهاد که سبب شادمانی محرومان و نیازمندان می‌شود خیلی ارزشمند است.

انتهای پیام/ع

حاشیه‌نشینی در شهر‌ها ناشی از وجود مشکلات در روستاهاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار