مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ضمن اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس به ازای هر ۱۵ نفر، یک نفر بسیجی بود گفت: ۵۵ درصد شهدای استان افراد بسیجی را شامل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  گفت: تعداد جمعیت استان سمنان در سال ۳۶۵ حدود ۴۱۷ هزار و ۳۵ نفر و تعداد رزمندگان این استان بالغ بر ۲۷ هزار و ۸۴۰ نفر بود.

او افزود: تعداد جمعیت و رزمندگان استان سمنان در سال ۱۳۶۵ نشان می‌دهد که حدود ۶.۶ درصد از جمعیت این استان در جبهه‌های نبرد حضور یافته‌اند که بیش از ۱.۷ برابر میانگین کشوری بوده است.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  با اشاره به اینکه این آمار و ارقام نشان دهنده حضور فعال و چشمگیر نیرو‌های مردمی در جبهه‌های نبرد است، تاکید کرد: تقسیم آمار جمعیت کشور و استان بر رزمندگان نشان دهنده این واقعیت است که در کشور به ازای هر۲۶ نفر، یک نفر به عنوان بسیجی در جبهه حضور داشته است، اما در استان سمنان به ازای هر ۱۵ نفر، یک نفر به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافته است.

سلامی با اشاره به اینکه حضور داوطلبانه و مردمی در این استان ۱۱ درصد بیشتر از میانگین کشور است، تاکید کرد: از مجموع شهدای کشور ۴۴ درصد بسیجی بوده‌اند، اما از مجموع شهدای استان ۵۵ درصد در بسیج عضویت داشتند.

انتهای پیام / م

حضور داوطلبانه و مردمی استان سمنان در دوران دفاع مقدس ۱۱ درصد بیشتر از میانگین کشور است

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.