رئیس جمهور تاکید کرد: کشور از آن مردم و جوانان است و همه جا باید در کنار هم باشیم.

رئیس جمهور: کشور از آن مردم و جوانان است به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور  امروز در آیین افتتاح راه آهن بستان آباد - میانه، گفت: در حوادثی از قبیل زلزله و رشد و آبادانی کشور و دفاع از نظام همه مردم در خط مقدم قرار دارند.

اوبا بیان اینکه دولت در حد توان و امکاناتش هر اقدامی که لازم باشد، برای مردم انجام می‌دهد، تصریح کرد: ما در کنار این ملت برای آسایش آنان تلاش خواهیم کرد.

روحانی از هوشیاری و زمان شناسی مردم آذربایجان در حوادث اخیر قدردانی و خاطرنشان کرد: مردم آذربایجان همیشه در عرصه‌های مختلف پیشتاز بودند و در برابر بدخواهان ایستادگی کردند.

او با اشاره به اهمیت راه آهن بستان آباد - میانه گفت: این وزیر راه و شهرسازی نیز قول دادند که تا پایان سال آینده این راه آهن به تبریز متصل شود تا مردم بتوانند با سکون و آرامش و مسیر کوتاهتری به مقاصد خود برسند.

او همچنین اجرای دو خطه این مسیر را آغاز خوبی برای خط آهن‌های آینده کشور دانست و افزود: ۱۱ هزار کیلومتر خط آهن در ابتدای دولت تدبیر و امید به ۱۴ هزار کیلومتر در حال حاضر رسیده است.

رئیس جمهور: کشور از آن مردم و جوانان استروحانی با بیان اینکه به مردم قول داده بودیم چند استان به راه آهن سراسری وصل شوند، گفت: این وعده با اتصال استان‌های همدان، گیلان و کرمانشاه و آذربایجان غربی و تبریز از مسیر بستان آباد به تهران و مشهد محقق شد.

او یکی از وظایف بزرگ دولت را آماده سازی زیر ساخت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: بار اصلی توسعه بر دوش مردم است، اما در تامین زیرساخت‌های کشور آنچه که در توان مردم و شرکت‌ها نیست، دولت باید به میدان بیاید و در این زمینه بار مسئولیت روی دوش دولت است.

او همچنین با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای انجام شده در شهرستان بستان آباد گفت: از سال ۹۲ تاکنون طرح‌های خوبی در بستان آباد در حوزه تولید، خدمات، عمرانی اجرا شده و تقریبا ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای این طرح‌های تولیدی در دولت تدبیر و امید در این

منطقه هزینه شده است و ۳۰۰ طرح عمرانی اجرا شده که یکی از مهمترین آن‌ها راه آهن بود که امروز افتتاح شد.

این خط ریلی در ۶ قطعه و به طول ۱۳۲ کیلومتر با هزینه ۵ هزار میلیارد ریالی از ایستگاه میانه شروع و با گذر از مسیر کوهستانی و عبور از شهر‌های ترکمنچای و تیکمه داش به ایستگاه راه آهن بستان آباد متصل شده است.

در فاز بعدی این طرح، مسیر ۷۱ کیلومتری بستان آباد به ائل گلی تبریز بهره برداری خواهد شد.

طرح احداث راه آهن میانه- بستان آباد- تبریز به طول ۲۰۳ کیلومتر با هدف کاهش ۱۱۴ کیلومتر مسیر ریلی از شمال غرب به مرکز کشور، با اعتبار ۱۴ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریالی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که با اتمام عملیات اجرایی این طرح زمان حرکت قطار تهران - تبریز حدود ۵.۵ ساعت کاهش می‌یابد.
اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر و ظرفیت جابجایی سالانه ۷ میلیون تن بار و ۲ میلیون نفر مسافر از مزایای این طرح است.

 

انتهای پیام/

مردم آذربایجان همیشه در عرصه‌های مختلف پیشتاز بودند

برچسب ها: رئیس جمهور ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار