سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی دستور وزارت جهاد برای کاهش محدودیت جوجه ریزی در نهبندان را اجرا نمیکند.

 پیرو ارائه اعتراض مرغداران شهرستان نهبندان به دستور العمل سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مبنی بر مجاز دانستن جوجه ریزی در مرغداری های این شهرستان  پس از 110 روز از تخلیه سالن  و نبود تطابق زمان اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان با عدد موجود در سامانه سماسط وزارت جهاد کشاورزی (۱۵ الی ۲۱ روز) ،مکاتبه  ای  در این زمینه بین نماینده شهرستان نهبندان با وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت.

سازمان جهاد کشاوری خراسان جنوبی با توجیه اینکه مرغ شهرستان نهبندان به صورت زنده به استان سیستان وبلوچستان حمل می شود جوجه ریزی در مرغداری های شهرستان را 110 روز پس از تخلیه سالن مجاز دانسته و با وجود اصرار و تمایل مرغدارن جهت فروش مرغ تولیدی به کشتارگاه های استان این امر تا کنون تحقق نیفتاده و تمایلی برای جذب مرغ تولیدی این شهرستان وجود ندارد و از طرفی در این شهرستان کشتارگاه وجود ندارد.

 پس از   پیگیری این موضوع توسط نماینده  مجلس شهرستان نهبندان ، حجتی وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ این مکاتبه  ۱۰ روز پیش در تاریخ ۲۷ آبان ۹۸  خطاب به ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان دستور حل مشکل و عدم لحاظ محدودیت فوق در شهرستان نهبندان را صادر کرد.

او  از ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان در خواست کرد  فاصله ۱۱۰ روز بین دو نوبت جوجه ریزی در مرغداری های نهبندان اعمال نشود.

فروش مرغ زنده علت محدودیت جوجه ریزی در مرغداری های نهبندان

اشرفی گل معاون بهبود تولیدات دامی استان در گفت و گو  با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت:  طبق سامانه سماسط  مرغداران  باید  مرغ تولید شده را به کشتارگاه اعزام کنند و ان ها مجاز به فروش مرغ زنده در کشور نیستند.

او افزود:  زمانی که مرغداری ها خلاف ضوابط  سامانه سماسط عمل کنند، در دوره بعد  امکان جوجه ریزی  یا خرید جوجه برای مرغداران وجود ندارد.

اشرفی گل ادامه داد: اگر مرغداری پرورش مرغ انجام دهد و مجوز دامپزشکی بگیرد و بیش از ۸۵ درصد مرغ ها را به کشتارگاه اعزام کند بعد از ۱۵ روز از پایان دوره میتواند جوجه ریزی کند.

معاون بهبود تولیدات دامی استان گفت: اگر بین ۶۰ تا ۸۵ درصد از مرغش را به کشتارگاه اعزام کند بعد از ۲۲ روز میتواند جوجه ریزی کند،و اگر بین ۴۰تا ۶۰ درصد مرغشان را به کشتارگاه اعزام کند بعد از ۲۹ روز میتواند جوجه ریزی کند.

او ادامه داد: اگر بین ۲۰ تا ۴۰ درصد مرغش به کشتارگاه بدهد بعد از ۴۰ روز میتواند جوجه ریزی کند.

اشرفی گل افزود: اگر مرغداری هیچ مرغی را به کشتارگاه اعزام نکند و همه را زنده به فروش برساند و مجوزی در سامانه سماسط نداشته باشد در این صورت ۱۱۰ روز باید فاصله جوجه ریزی باشد.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.