شاهسونی گفت: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی، وضعیت آلودگی هوای تهران تا فردا ادامه خواهد داشت.

افزایش تعداد روز‌های ناسالم برای گروه‌های حساس/ هوای تهران فردا هم آلوده است عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،   با بیان اینکه شاخص کیفی هوای تهران ۱۵۵ است، اظهار کرد: هوای تهران برای تمام گروه‌ها ناسالم است و  در روز‌های گذشته به بالاترین شاخص رسیده است.
 
او با بیان اینکه  شاخص کیفیت هوا در ۱۱ ایستگاه شهر تهران به بالاتر از ۱۵۰ رسیده است، گفت: ایستگاه دانشگاه شریف با عدد ۱۷۷ بالاترین شاخص را در سطح شهر تهران دارد نو در جایگاه های بعدی ایستگاه شادمان با  ۱۷۱ شاخص و ایستگاه تربیت مدرس با شاخص ۱۶۶  در جایگاه های بعدی قرار دارند.
 
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار کرد: امسال ۴۳ روز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس بوده که در مقایسه با پارسال تعداد روز‌های ناسالم برای گروه‌های حساس بیشتر شده است.

شاهسونی گفت: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی وضعیت هوا فردا نیز پایدار خواهد بود و در نتیجه آلودگی هوا فردا نیز ادامه خواهد داشت و از فردا شب هوا در شرایط ناپایدار خواهد بود.


مردم از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند

شاهسونی با توصیه به گروه‌های حساس به منظور پرهیز از تردد در شرایط اضطرار بیان کرد: گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی و ریوی، کودکان، سالمندان، زنان باردار و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای از تردد در فضای آزاد خودداری کنند، با توجه به اینکه آخر هفته است والدین از بردن فرزندان خود به محیط‌های  باز و بوستان‌ها خودداری کنند و فعالیت‌های ورزشی را تا در فضای آزاد کاهش بدهند یا در فضای بسته ورزش کنند.
 
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت توصیه کرد: شاخص کیفی هوا برای همه گروه ها ناسالم است و افراد در صورت در محیط آزاد باید از ماسک‌های مخصوص P۲ یا N۹۵ استفاده کنند.

 شاهسونی بیان کرد: شهرداری شهر تهران باید طرح کنترل آلودگی هوا را اصلاح کند، افزون بر این سایر ارگان‌ها نیز به وظایف خود در قالب قانون هوای پاک عمل کنند چرا که کیفیت هوای تهران باید در طولانی مدت نه در مدت کوتاه  بهبود پیدا کند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار