بشار اسد داستان کشته شدن بغدادی را «کمدی آمریکایی» خواند

رئیس‌جمهور سوریه درباره صحت ادعا‌های آمریکا مبنی بر کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش ابراز تردید کرد.

بشار اسد داستان کشته شدن بغدادی را «کمدی آمریکایی» خواندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، در گفتگو با نشریه فرانسوی «پاری مچ»، به برخی سوالات مربوط به سوریه و جنگ داخلی این کشور پاسخ داد.

مجری برنامه از رئیس‌جمهور سوریه پرسید: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در قدردانی‌های خود پس از کشته شدن ابوبکر بغدادی نام سوریه را نیز به زبان آورد. آیا شما در این باره اطلاعاتی در اختیار آمریکایی‌ها قرار دادید؟ آیا شما می‌دانستید که او کجا حضور دارد؟

اسد در پاسخ گفت: هر گاه این سوال از من پرسیده می‌شود، خنده ام می‌گیرد. مهم‌ترین مسئله این است که آیا ابوبکر البغدادی واقعا کشته شده است و این که آیا این کمدی زیبا که آمریکایی‌ها به اجرا گذاشتند، واقعا اتفاق افتاده است.

رئیس‌جمهور سوریه در پاسخ به پرسش مجری مبنی بر اینکه «پس علت این که ترامپ از شما قدردانی کرد، چیست؟»، گفت: این هم یکی دیگر از جوک‌های اوست.

بشار اسد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هر تروریستی که در مناطق تحت کنترل نیرو‌های سوریه حضور داشته باشد، مطابق با قوانین سوریه با او رفتار خواهد شد. قوانین سوریه در رابطه با تروریسم و تروریست‌ها کاملا شفاف و روشن است؛ بنابراین همه تروریست‌ها در دادگاه‌های ویژه مبارزه با تروریسم محاکمه و مجازات خواهند شد.

مجری برنامه در ادامه پرسید: در حالی که هشت سال از آغاز جنگ سوریه می‌گذرد، پیروزی شما در شرایطی حاصل شده که کشورتان به ویرانه تبدیل شده است. اکثر مردم سوریه آواره یا تبعید شده اند. چهارصد هزار نفر جان خود را در این جنگ از دست داده اند. آیا شما قبول دارید که بدون کمک روس‌ها و ایرانی ها، جنگ را باخته بودید؟

رئیس‌جمهور سوریه، در پاسخ گفت: این جنگ سختی است. به هیچ وجه ساده نیست. ما یک قدرت بزرگ نیستیم، اما با بزرگترین قدرت‌ها و ثروتمندترین کشور‌های جهان روبرو هستیم. کاملا مسلم است که حمایت دوستان ما خسارات ما را کاهش داد و به ما کمک کرد تا سرزمین‌های خودمان را پس بگیریم. اما در رابطه با این که آیا بدون این حمایت ها، سوریه در مسیر تجزیه یا در سراشیبی یک سقوط کامل قرار می‌گرفت، باید بگویم که سوال شما فرضی است. گاهی حتی پیش بینی نتیجه یک مسابقه تنیس که فقط میان دو بازیکن برگزار می‌شود، دشوار است در حالی که اینجا صحبت از ده‌ها بازیکن و صد‌ها هزار نیروی نظامی در میان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
وقتي باقيمونده هاي جنازه هاشونم نشون نميدن معلومه كه همه اش فيلمه و نيگرش داشتن برا روز مبادا كه لازم شد دوباره درش بيارن
آخرین اخبار