مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: بهداشت و درمان در خصوص وضعیت آب گزارشی ارائه داده‌اند که آب برخی نقاط آلوده است، در حالی که کیفیت آب در زمینه شهری خط قرمز ما است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق حقیقی‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: سیستم بهداشت و درمان در خصوص وضعیت مطلوبیت میکروبی و کلرسنجی آب گزارشی ارائه داده‌اند و عنوان کرده‌اند آب برخی نقاط آلوده است، در حالی که کیفیت آب در زمینه شهری خط قرمز ما است.

او با بیان اینکه وزارت نیرو در مورد توزیع کلر، استانداردی دارد و مرکز بهداشت استاندارد دیگری دارد بیان داشت: نمونه‌گیری در خوزستان هنوز رفع نشده است و بحث‌هایی که در زمینه نبود مطلوبیت کلر و چنین مسائلی مطرح می‌شود، برخی اوقات به دلیل بالا بودن کلر است.

حقیقی‌پور تصریح کرد: ۷۰ درصد آب شرب خوزستان از آب‌های سطحی تامین می‌شود و این موضوع به معنی این است که کیفیت آب مرتب تغییر می‌کند و در شرکت آب و فاضلاب خوزستان ۲۳ تصفیه‌خانه وجود دارد و تاسیسات بزرگ و پرهزینه‌ای داریم. بیشتر این تاسیسات قدیمی و فرسوده هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: اغلب این تصفیه‌خانه‌ها فیزیکی هستند و قرار نیست EC آب را تغییر دهند. تصفیه‌خانه‌های این شرکت توان این کار را ندارند و تنها می‌توانند کدورت آب را تغییر دهند.

انتهای پیام/م

توجه به کیفیت آب شرب در اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.