گروهی از افراد نقاب دار به کنسولگری ایران در نجف اشرف حمله و اقدام به تخریب آن کردند.

حمله به کنسولگری ایران در نجف اشرفبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گروهی از افراد نقاب دار به کنسولگری ایران در نجف اشرف حمله و اقدام به تخریب آن کردند.

بر این اساس، عده‌ای آشوب گر با ورود به کنسولگری ایران در نجف اقدام به تخریب و آتش زدن این مکان کردند. در این حادثه یکی از کارمندان کنسولگری زخمی شده است.

در عین حال، شبکه تلویزیونی العربیه عربستان که از طرف دولت عراق فعالیتش به مدت ۳ ماه در این کشور به حال تعلیق در آمده است، به طور زنده تعرض به کنسولگری ایران را پوشش خبری داد.

استاندار نجف اعلام کرد گروه هایی که تلاش کردند وارد ساختمان کنسولگری ایران در نجف شوند, از اهالی این استان نیستند.

پلیس عراق اعلام کرد در جریان حمله عناصر ناشناخته و غیر بومی به کنسولگری ایران در نجف اشرف، 47 نیروی امنیتی مجروح شدند.

وزارت خارجه عراق با محکوم کردن حمله به کنسولگری ایران در عراق، این اقدام را آسیب به روابط میان تهران و بغداد دانست و از معترضان عراقی خواست مراقب اغتشاشگرانی که هدفشان انحراف اعتراضات از مسیر مسالمت آمیز است،  باشند.

در هفته‌های گذشته عراق شاهد تظاهرات مردم این کشور برای رسیدن به خواسته‌های به حق خود درباره مبارزه با فساد بود. با این حال، برخی جریان‌ها و کشور‌های منطقه با دخالت در این تظاهرات مردمی، آن را به سمت و سوی سیاسی سوق دادند. به طور مشخص عربستان سعودی با تزریق پول میان اغتشاشگران، درپی به حاشیه راندن درخواست‌های تظاهر کنندگان عراقی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
امیرکبیر : فکرمی کردم یک ملت شاه فهیمده می خواهد اما نظرم عوض شد گفتم وزیر فهمیده بعد ها فهمیدم که یک ملت فهیم می خواهد .
عراق یا هر کشوری باید ملت فهیم داشته باشد .
که تاریخ چیز دیگری را به تصویر کشیده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
اینافقط هدفشون برهم زدن امنیت ایران وعراق است واینکه میان این دوکشوردوباره دشمنی ایجادکنندتاخودشون ازآب گل آلودماهی بگیرندهمه میدونندکارآمریکاوسعودی هاست..همه شون ب درک واصل بشن ب حول قوه ی الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
زاعرین گرامی بازم برید پولاتون رو بزارید عراق بیاید
آخرین اخبار