کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از دولت یونان خواست برای بهبود شرایط زندگی در اردوگاه‌های آوارگان تلاش کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز چهارشنبه با درخواست از دولت یونان برای بهبود شرایط زندگی در اردوگاه‌های آوارگان، اعلام کرد اروپا باید تلاش بیشتری به منظور محافظت از پناهجویان کودک انجام دهد.

بر این اساس، دولت محافظه کار جدید یونان در مقایسه با دولت چپگرای قبلی موضع تندتری در قبال بحران مهاجرت اتخاذ و اعلام کرده است در را به روی افرادی که استحقاق ماندن در این کشور ندارند، خواهد بست.

یونان طرح‌هایی را برای بستن اردوگاه‌های شلوغ آوارگان و جایگزین کردن آن‌ها با بازداشتگاه‌ها اعلام کرده است تا هم از آن‌ها برای نگهداری و اخراج پناهجویانی که درخواستشان رد شده است، استفاده کند هم به عنوان مرکزی برای پذیرش و بررسی درخواست پناهجویان جدید از آن‌ها بهره ببرد.

کمیسر فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان پس از بازدید از اردوگاه‌ها در جزیره لسبوس اعلام کرد: "ما نمی‌توانیم بپذیریم که آن‌ها (پناهجویان) در چنین شرایط فلاکت باری زندگی کنند. شرایط بسیار چالش برانگیز است و به بهبود فوری نیاز دارد".

ورود پناهجویان از ترکیه، همسایه یونان، در ماه‌های اخیر مجددا افزایش یافته به طوری که بیش از ۳۷ هزار نفر در کمپ‌ها در جزایر شرقی دریای اژه جا داده شده اند، که بسیار فراتر از ظرفیت این مراکز است.

هفته گذشته، سازمان خیریه پزشکی موسوم به پزشکان بدون مرز با ابراز نگرانی درباره وضعیت مراکز جدید، اعلام کرد ممکن است این مراکز بتواند شرایط زندگی پناهجویان را بهبود ببخشد، ولی احتمال می‌رود به زندانی برای افرادی تبدیل شود که در جستجوی امنیت هستند، ولی در "یک ماجرای بی پایان" گرفتار شده اند.

گراندی افزود یونان در بین کشور‌های ساحلی اتحادیه اروپا، کشوری است که بیشترین تاثیر را از بحران مهاجرت متحمل شده است.

گراندی که قرار بود امروز با نخست وزیر یونان دیدار کند، گفت: "من بسیار نگران کودکان هستم، به ویژه کودکانی که به تنهایی سفر می‌کنند. آن‌ها در برابر خشونت و استثمار بیشترین آسیب پذیری را دارند".

وی خواستار راه حل جمعی اروپا برای حفاظت از کودکانی شد که بدون همراه هستند. دولت یونان قصد دارد تا پایان سال تا ۲۰ هزار نفر را به خارج از جزایر انتقال دهد و انتظار دارد مراکز جدید تا ماه ژوئیه سال ۲۰۲۰ آماده شود. مقامات دولتی اعتقاد دارند بیش از ۸۰ هزار مهاجر و پناهجو در حال حاضر در یونان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار