مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: همزمان با پایان فصل برداشت زعفران در تایباد، ۲۵ تن زعفران خشک در این شهرستان تولید شد.

تولید ۲۵ تن زعفران خشک در تایبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد میری مدیر جهاد کشاورزی تایباد با اشاره به اینکه همزمان با پایان فصل برداشت زعفران در تایباد، ۲۵ تن زعفران خشک در این شهرستان تولید شد که نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است، گفت: همچنین در سال زراعی جاری سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان با ۶۰۰ هکتار افزایش به ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار رسید که نسبت به پارسال ۱۰ درصد افزایش داشت.

او تصریح کرد: از این سطح زیرکشت ۶ هزار هکتار بارور و ۲۰۰ هکتار غیربارور است و به ازای هر هکتار زیرکشت زعفران ۱۵۰ نفرروز از مرحله کاشت تا برداشت مشغول کار شدند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: عملکرد گل زعفران‌تر در کشتزار‌های تایباد در سال زراعی گذشته در هر هکتار به ۳۹۰ کیلوگرم رسید و در مجموع بیش از ۲۱ تن زعفران خشک در این شهرستان برداشت شد.

میری افزود: کشت زعفران با توجه به نیاز کم آن به آب، با استقبال شدید کشاورزان روبرو شده و به همین خاطر تامین کود‌های شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع و ارائه راهنمایی‌ها و توصیه‌های فنی همه ساله در راستای حمایت از زعفرانکاران صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی جاری ۲ هزار و ۳۸۰ تن انواع کود شیمایی بین کشاورزان زعفرانکار این شهرستان توزیع شد.

انتهای پیام// ز.م
 

افزایش ۲۰ درصدی زعفران خشک در تایباد  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.