نماینده، ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم آثار و برکات وقف را به جامعه معرفی کنیم، گفت: مردم باید آثار و برکات وقف را در زندگی خود لمس کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی‌ لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در حاشیه جلسه شورای اداری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، گفت: مردم باید آثار و برکات وقف را در زندگی خود لمس کنند و باید در جهت شناساندن جایگاه وقف و برکات آن به مردم از ظرفیت رسانه‌ها بهره‌گیری کرد.

او در این دیدار وقف را از نظر بُعد آخرتی و دنیایی مهم برشمرد و افزود: وقف بهترین صدقه جاریه به‌شمار می‌رود و بهترین کاری که انسان برای آخرت خود می‌تواند انجام دهد، ایجاد وقف و عمل به آن است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی‌ لائینی با بیان اینکه سیاست وقف یک سیاست درست و جامع به‌شمار می‌رود که اسلام آن را بنیانگذاری کرده است، گفت: در طول تاریخ به نهاد مبارک وقف عنایت و توجه لازم نشده است؛ نه اهمیت داده شد، نه درست حس کردیم و نه درست خرج شده است پس باید به مسئله وقف توجه و اهمیت بیشتری شود.

او افزود: شاید مردم آن ذهنیت، آشنایی و شناخت خوبی که از وقف باید داشته باشند، ندارند پس همه ما وظیفه داریم آثار و برکات وقف را ترویج دهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه اسلام دین زندگی و علم است و فقط آخرت، عبادت و نماز نیست، گفت: همه ما موظف هستیم از وقف و موقوفات حمایت کنیم.

او با بیان اینکه وقف نیاز به این دارد تا تبلیغ و ترویج شود تا تعداد آن‌ها افزایش یابد، افزود: آن‌هایی که ملک موقوفه در اختیار دارند باید حق و حقوق موقوفات را به موقع پرداخت کنند.

انتهای پیام/س

مردم باید آثار و برکات وقف را در زندگی خود لمس کنند

برچسب ها: نماز جمعه ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار