مدیرکل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کردستان مشاهده نشده است، گفت:صاحبان پرنده گان و مرغداریها و مرغهای خانگی گوش به زنگ باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در نمونه بردای های انجام شده از مرغداری های فعال در این استان مواردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.

مجتبی ورمقانی گفت:هر سال با شروع فصل سرما و با ورود پرندگان مهاجر به کشور این بیماری در برخی مناطق کشور شیوع پیدا می کند

وی گفت:نیروهای دامپزشکی کردستان در این فصل به صورت آماده باش قرار دارند و این اداره کل عملیات پایش و مراقبت ها را تشدید می کند.

ورمقانی افزود:تمام امکانات برای مقابله سریع با هر گونه مورد بیماری در استان مهیا شده و دوره های آموزشی برای صاحبان مرغداری ها، پرورش دهندگان طیور و بهورزان استان نیز به صورت مستمر برگزار شده است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک و تلف شدن غیر عادی پرندگان ضمن رعایت موارد بهداشتی موضوع را به شماره تلفن گویای 1512و ادارات دامپزشکی اطلاع دهند.

بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان دربین پرندگان و انسان مشترک است و در مواردی به سایر پستانداران نیز از طریق تماس مستقیم یا غیر مستقیم با پرنده آلوده منتقل می شود.

انتهای پیام/ف

شیوع آنفولانزای پرندگان در کردستان

 

برچسب ها: بیماری ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.